שלום שכן שלי בונה תוספת לדירת מגורים, גיששתי ומסתבר שלא קיבל היתר. האם יש מקום להודיע לאדם שרוצה לרכוש ממנו את הנכס, וכנראה עושה זאת שלא ביודעין?

שלום רב.
בניה ללא היתר, הינה בניה בלתי חוקית ואכן בתור שכן טוב לעתיד או סתם אזרח טוב, כדאי ליידע את הקונה הפוטנציאלי במידע שבידך.
ככל, לא יהיה זה חכם מצידו של המוכר להסתיר נתון זה ובוודאי שלא חכם מצידו של הקונה שלא לבדוק זאת ולהכניס סעיפים מתאים בהסכם בהקשר זה.
ממליץ להפנות את הקונה למשרד עו"ד שיסייע לו בבדיקות (ייתכן וניתן להכשיר את החריגה)
הוא יוכל לצלצל אלינו למספר שנמצא בעמוד שלי באתר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
055-4532852
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ראשית יש לבדוק האם מדובר בקרקע או דירה שנמצאת על אדמות המדינה או שמא מדובר בקרקע פרטית. ככל ומודבר בקרקע של המדינה- יש לבדוק את הזכויות במרשם הרלוונטי- חטיבה להתיישבות או מנהל יו"ש, ולוודא האם קיימ...
המשך תשובה