אני עומד לרכוש בית פרטי יד שנייה ביישוב קהילתי ביהודה ושומרון. בבדיקת המסמכים התברר שהנכס לא רשום בטאבו וגם לא במינהל האזרחי, המוכר מוגדר כ"בר רשות" מטעם החטיבה להתיישבות. המוכר הציג לי אישור זכויות מהחטיבה להתיישבות וטוען שזה המעמד הרגיל של רוב הבתים. רציתי לדעת האם מעמד של בר רשות נחשב לזכות קניינית חזקה מספיק?

שלום רב. ראשית יש לבדוק חוזית מה נקבע בקשר לכך, לרוב יש התייחסות. ככל ואין, ומדובר בקרקע חקלאית אין מניעה עקרונית לעשות שימוש חקלאי שם, אבל כל שימשו אחור מצריך היתרים כחוק...
המשך תשובה