במסגרת הסכם גירושין חתמנו כי אגור בדירה המשותפת ושתימכר בעוד עשר שנים ונתחלק במחציות.דירה זו נמצאת בשלבי פינוי בינוי וערכה יעלה. הנני מעוניינת לקנות דירה נוספת מבלי למכור זו שבהסכם הגירושים. איזה מיסיםיחולו על הדירה השניה שאקנה ?ואיזה על הראשונה כשתימכר בעוד עשר שנים?והאם העובדה שקניתי עוד אחת תשפיע על המיסוי על מחצית הגרוש ?והאםניש פטורים שאוכל לקבל בשל ההסכם וזכאותי רק למחצית דירה מהראשונה?
רכישת דירה שנייה מחויבת בתשלום מס רכישה גם כשבבעלותך רק חצי דירה. לא ניתן לחזות מה יהיו המיסים כשהדירה תימכר בעוד 10 שנים. רכישת דירה נוספת על ידך, לא קשורה למיסוי הגרוש.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי מרקו אלון צהריים טובים. בהתאם להגיון כלכלי סביר - עדיף לך לקבל שתי דירות מאשר דירה אחת, שכן שווי מ"ר של דירה קטנה גבוה משל דירה גדולה. כמו כן, התמורה תחושב לפי כל דירה ולא יחדיו. יחד עם ז...
המשך תשובה