במידה וישנה העברת זכויות על הגג לדיירי הקומה העליונה בתמורה לעבודות חיזוק ובנייה בהתאם להוראות התמ"א אזי להבנתי בעלי הדירות מעבירי הזכויות פטורים ממס שבח ואילו בעלי הדירות המקבלים פטורים ממס רכישה. השאלה במידה והיחידות החדשות שנבנו על הגג נמכרות מיידית לקונה כלשהו האם חל מס שבח בשל מכירה זו? כמו כן האם נכונה ההבנה כי במקרה של העברת זכויות לחברת יזמות חיצונית אזי חברה זו תשלם מס רכישה על סך 5% משווי הזכויות בגג ובנוסף תישא בעלות מע"מ בעת מכירה של הדירות. האם לא נוצר כאן יתרון מובהק במסלול הניהול העצמי של הדיירים? תודה רבה.
מישל שלום
לייזום ולניהול עצמי של תמ"א 38 ופינוי בינוי יש יתרונות מס רבים. קצרה היריעה מלפרטם בפורום זה ועלייך לקבל ייעוץ מקיף מעו"ד מומחה בתחום.
בברכה.
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

תומר שלום במקרה המתואר הורייך ירכשו דירה שנייה והדירה תיחשב לדירה שנייה עם מס רכישה של דירה שנייה. הם יוכלו להשתמש בהקלה של רוכשי דירה חליפית, ולהצהיר על כוונתם למכור את דירתם הקיימת בהתאם להורא...
המשך תשובה