אדם שבבעלותו דירה, ורוכש דירה מקבלן ומצהיר שמתכוון למכור את דירתו הראשונה, ולכן לא משלם מס שבח. רציתי לשאול אותכם: 1. בתוך כמה זמן צריך למכור את דירתו הראשונה? שמעתי ששנה מסיום הבניה, האם זה נכון? 2. אם בסוף מחליט שלא מוכר את דירתו הראשונה- הבנתי שיצטרך אז לשלם את המס שבח שחייב. האם מצטרף למס שבח ריביות או קנסות?
מיכל שלום
לשאלותייך:
1. כמה שיותר מהר , המועד האחרון משתנה בכל נכס ונכס ותלוי בגורמים רבים.
2. קנסות לא ריבית והצמדה כן.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

פנחס שלום רב. לגבי שיפוי הוצאות - בערר במס שבח אין שיפוי אוטומטי על אגרות הערר, גם במקרה של זכייה מלאה. זו שונה מהליכים פליליים או מנהליים אחרים. לגבי הגשת ערר אחד - חובה להגיש ערר נפרד עבור כל יור...
המשך תשובה