אני מוכר נכס שקיבלתי בירושה ונרכש ע"י סבי בשנות ה-40, סני נפטר בשנת 1965 ואבי בשנת 2008. האם מס השבח עד לשנת 2001 הוא לפי מדרגת המס הגבוהה (ואח"כ אקבל היזר לאחר הגשת דו"ח שנתי) או שלפי מס ההכנסה הנוכחי שלי או של המורישים בעבר?
בעקרון לצורך חישוב המס יום הרכישה הוא יום פטירת סבך בשנת 1965 ושווי הרכישה הוא השווי שנקבע לצורך מס עזבון ליום הפטירה ואם אין מסמכים על כך תעשה הערכת שמאי לשווי הנכס ליום הפטירה.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב עמרם. השאלה לא ברורה - אם כל אחד קונה דירה אחת - אז השאלה האם יש להם דירות נוספות או לא. אם כל אחד קונה שליש - לא. בברכה, עו"ד אושר אלקיים...
המשך תשובה