שלום, חתמנו על חוזה בתחילת 2013. בטיוטאת החוזה של הקבלן הייתה התייחסות לנושא ההצמדה למע"מ - "כל אחד מהתשלומים המפורטים בנספח א' כולל מע"מ . היה ויוגדל אחוז המע"מ, ישונה מחיר הדירה ביחס לכל אחד מהתשלומים שנותרו על פי שינוי המע"מ במועד תשלומו של כל אחד מהתשלומים שנותרו. היה ויפחת אחוז המע"מ, ישלם הקונה את התשלום שהיה אמור לשלם לפני ההפחתה". לאור התנגדותנו לסעיף, הוחלט לצמצם את הסעיף ולהשאיר רק- "כל אחד מהתשלומים המפורטים בנספח א' כולל מע"מ ". הערה - כוונתנו (הקונים) הייתה כי כעת מחיר הדירה הוא קבוע וסופי מבחינת המע"מ (למעט הצמדתו למדד המחירים לצרכן), כעת, הקבלן מבקש את תוספת התשלום בגין העליה של 1% במע"מ. האם אנחנו אמורים לשאת בהתייקרות?
שלום קונה
אם הציטוטים מדויקים, התשובה שלילית. אינכם צריכים לשלם תוספת בגין המע"מ בדיעבד.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אוריה שלום. המקרה שאתה מתאר נכנס לתוך היבטים של העברה בין דורית. במקרים אלה יש לשקול שיקולים רחבים במיוחד - מספר הדירות (של המעביר ושל המקבלים), מועד הרכישה, מועד המכירה, אופן ההעברה, מי המקבל (...
המשך תשובה