שלום, אני ואמי רוצות לרכוש יחד דירה. בשבילי זו דירה ראשונה, לאמי יש דירה בבעלותה. מחיר הדירה 1,800,000, האם ניתן לעשות פיצול שומה? במידה וכן, כיצד זה מחושב (בהנחה שנקנה ביחס 50:50, האם המס מחושב לכל אחת מאיתנו עבור כל הסכום ומחולק ל2 או שמראש המדרגה מחושבת עבור חצי מהסכום, כלומר 900,000 ש"ח)? אם נחליט לקנות ביחס 75%:25% לטובתי, האם זה משנה משהו לבנק מבחינת אישור משכנתא? ההכנסה החודשית שלה מעט גבוהה יותר.
כל אחת תשלם מס רכישה על פי זכויותיה בדירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ניר שלום רב Editלעניין מס רכישה, גם דירה שהתקבלה בירושה נספרת ככזו שנמצאת ברשותך ולכן אתה נחשב כבעל שתי דירות. כאשר תמכור דירה א` ותקנה במקומה דירה אחרת, זו תחשב כרכישה של דירה שנייה (מעבר לזו שביר...
המשך תשובה