רכשתי דירה שנתיים לפני שחתונה, כך שכרגע הדירה רשומה רק על שמי כמו כן ערכנו הסכם ממון לפני החתונה, כרגע אנו רוצים לרכוש דירה נוספת האם ישנה אפשרות לרשום את הדירה על שם אשתי וכך בעצם לשלם מס רכישה על דירה יחידה הרי שבפועל לאשתי באמת אין דירה
לפי פס"ד פלם נ' פלם ע"א 3185/03 ייתכן אשתך זכאית לתשלום מס רכישה בגין חצי דירה לפי מדרגת מס של דירה יחידה ולגבי המצית הנוספת ייתכן תחוייב במס רכישה לפי דירה נוספת. רישום הדירה ע"ש אשתך לא בהכרח יסייע לך כיוון שהנכם נחשבים לתא משפחתי אחד. יש לשים לב לניסוח של הסכם יחסי ממון. בכל מקרה עליך להמציא את הסכם הממון לבדיקת עורך דין ומוטב גם לקבל את עמדת רשות המסים בטרם ביצוע העסקה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אברהם שלום רב מדי סוף שנה רשות המיסים חוככת בידיה וחושבת על גזירות שנועדו להכניס כסף למדינה. השנה עלה למוקד מס רכוש. המס אמור להיו מחושב לפי שווי הוגן. אם הקרקע חקלאית - התשלום הוא נמוך מאוד. ...
המשך תשובה