שלום יש לי שאלה, רכשתי דירה לפני הנישואין. במהלך הנישואים אשתי רכשה דירה על שמה כדירה יחידה. בשנת 2013 מכרנו את הדירה שבבעלות אשתי. כיום, אנו רוכשים דירה על שם אשתי, נחתם חוזה (יש הסכם ממון). יש לי 2 שאלות: 1. האם אנו צריכים לשלם על הדירה הנרכשת מס רכישה כדירה יחידה או משהו אחר. 2. אם אני מוכר ב 2016 את הדירה שנרכשה לפני הנישואין, האם יש לי מס שבח? האם התשובה לשאלה 1 תשתנה אם אמכור את הדירה? תודה.
1. חצי דירה יחידה וחצי דירה שניה.
2. אם באותו מועד תהיה בבעלותך דירה או חצי דירה נוספת, התשובה חיובית, יהיה מס שבח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

חביב שלום רב עברת נכס בין בני זוג (מתנה) אכן פטורה ממס רכישה, אך במקרה שלך זה לא יעזור כיוון שאת מס הרכישה החל על הרכישה המקורית מהמשפחה. כל עוד דחיית המס הייתה לגיטימית לפי התנאים שנקבעו, אין דרך ...
המשך תשובה