שלום רב, לאימי שהיא אישה מבוגרת 3 יחידות דיור שהיא משכירה בסכום כולל של 6600 ש"ח, ומשלמת מס לפי 10%. מאחר ולאחרונה קשה לה לטפל בענייני הדירות, חשבנו שאולי ניתן להשכיר אחת מהן לגיס שלי, נניח תמורת 400 ש"ח, והוא ישכיר אותה בשכירות משנה ב 2300. כך למעשה גם הוא (שכן אינו משכיר דירות) וגם אימי מתחת לגובה הפטור של 5000 ש"ח. כמוכן הוא יטפל בענייני 2 היחידות האחרות (אך על החוזים שלהן תחתום אימי). לפי סיכום (בע"פ) ביניהם את ההפרש בין השכ"ד שהוא משלם לזה שהוא מקבל משוכר המשנה הוא יתן לה. השאלה היא האם מדובר בתכנון מס לגיטימי?
לא. לכאורה מדובר בהונאה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי מרקו אלון צהריים טובים. בהתאם להגיון כלכלי סביר - עדיף לך לקבל שתי דירות מאשר דירה אחת, שכן שווי מ"ר של דירה קטנה גבוה משל דירה גדולה. כמו כן, התמורה תחושב לפי כל דירה ולא יחדיו. יחד עם ז...
המשך תשובה