שלום רב, אני ואישתי התחתנו לפני שנה. טרם החתונה לאישתי היתה דירה על שמה, ולי היתה דירה על שמי. הדירה שלי נמסרה לי לפני חודש. שאלה ראשונה: כדי להמנע מתשלום מס שבח, אחרי כמה זמן מקבלת טופס 4 אפשר למכור את הדירה בלי לשלם את המס ? שאלה שניה: לאחר מכירת הדירה על השם שלי, אם נקנה דירה נוספת, על השם שלי בלבד או על השם של שנינו, האם זה ייחשב כדירה שניה ויהיה תשלום מס של 8% או שזה ייחשב כדירה ראשונה ? בתודה מראש
בכדי לעגן הפרדה רכושית על בני זוג להציג הסכם ממון והתנהגות שבכוונתה מלכתחילה לייצר הפרדה רכושית. (הילכת שלמי)
אם לא דאגתם לשני קריטריונים אלה סביר להניח שרשויות המס יתייחסו לנכסיכם במאוחד.
לצורך פטור ממס שבח יש צורך ב 18 חודשי מגורים בפועל.
לשאלה השנייה עניתי בפתח התשובה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דנה שלום אם בני הזוג נשואים או ידועים בציבור (למעט במקרה של הפרדה רכושית) הרי שאמור לחול על שני החלקים. יש מספר חריגים ותנאים שאי אפשר להתייחס אליהם בלי לדעת את מלוא הנתונים - אבל מה שצוין זה הכ...
המשך תשובה