שלום, אני רוצה לרכוש דירה שניה (מקבלן) ידוע לי שאם תוך 18 חודשים (מתאריך המסירה ע"י קבלן) אמכור את הדירה הראשונה אהיה פטור ממס (כמובן עד 1.6) השאלה: מה יקרה אם תוך 18 חודשים אמכור את הדירה השניה (ואשאר שוב עם דירה אחת, המקורית)? האם אהיה פתור ממס רכישה ? תודה
עפ"י תיאורך את הדברים אתה קונה דירה שנייה כדי למכור אותה ולעשות רווח. אתה לא מ"משפרי הדיור" אלא מ"עושי הסיבובים" - ולכן לא רק שלא תהיה פטור ממס רכישה - אתה תחויב ב - 8% מס רכישה ובעת מכירת אותה הדירה שרכשת תחויב גם במס שבח...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מיכאל שלום רב העברת דירה במתנה היא מעשה אישי במסגרתו הורה מעניק לילד שלו דירה במתנה. בעת ההעברה יש מספר חוקים שחלים, בינהם חוק מיסוי מקרקעין, חוק יחסי ממון, חוק המתנה ועוד. יש הרבה שיקולים שצ...
המשך תשובה