שלום, אני רוצה לרכוש דירה שניה (מקבלן) ידוע לי שאם תוך 18 חודשים (מתאריך המסירה ע"י קבלן) אמכור את הדירה הראשונה אהיה פטור ממס (כמובן עד 1.6) השאלה: מה יקרה אם תוך 18 חודשים אמכור את הדירה השניה (ואשאר שוב עם דירה אחת, המקורית)? האם אהיה פתור ממס רכישה ? תודה
עפ"י תיאורך את הדברים אתה קונה דירה שנייה כדי למכור אותה ולעשות רווח. אתה לא מ"משפרי הדיור" אלא מ"עושי הסיבובים" - ולכן לא רק שלא תהיה פטור ממס רכישה - אתה תחויב ב - 8% מס רכישה ובעת מכירת אותה הדירה שרכשת תחויב גם במס שבח...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב. חישוב פחת נעשה על פי נהלי הרשות. העיקרון הוא הפחתה של 2% לכל שנה בה הדירה הייתה מושכרת, לפי שווי הדירה במועד רכישתה. שווי הדירה מוצמד לשווי, ויש לבחון הפחתה של עלויות הבניה והתמורה ...
המשך תשובה