שלום אירית. אני חתומה על הסכם שיתוף בקבוצת רכישה לרכישת דירה ב-1,100,000 ₪ ואני מעוניינת לרכוש דירה מקבלן בפרויקט תמ"א 38/1 ב-1,500,000 ₪. בשני המקרים אין עדיין היתר בנייה. אם וכאשר יתקבלו היתרים, אני מתכוונת למכור את אחד הפרויקטים, ואולי את שניהם. יש להניח שאף אחד מהם לא יהיה עדיין דירה מוגמרת. אין לי כרגע דירה. השאלות: 1 – האם אפשר שלא לשלם מס רכישה על אף אחת מהדירות (כי אני מתכוונת להשאיר לכל היותר רק אחת מהן) 2 – מה גובה מס השבח במכירה לפני גמר הבנייה? 3 – האם יש משמעות לשאלה מהי "הדירה הראשונה" ומהי "הדירה השנייה" לעניין מס שבח?
1. לא
2. 25%
3. כן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב השאלות שציינת לא ברורות. יחד עם זאת, אם הבנתי אותך נכון, במועד רכישת הדירה השנייה תחוב במס רכישה של דירה שנייה. מס רכישה משלמים 60 ימים ממועד ביצוע העסקה. בברכה, אושר...
המשך תשובה