שלום וברכה, אני מתעניין ברכישת בית פרטי שלו עליית גג עם רצפת בטון בשטח 56 מ״ר, שעליהם אין חיוב ארנונה. הרעיון שלי הוא לבקש היתרים עבור יצירת יחידת דיור נפרדת עבורו ולאחר מכן למכור אותו לאחד מבני משפחתי למטרות השקעה. השאלה שלי היא לגבי כל המיסוי שבדרך: אני אצטרך לשלם היטל השבחה עבור היחידה, להפריד אותה בטאבו (עוד מיסים?) ואז למכור אותה ולשלם עוד מס כלשהו? תודה.
ראשית יש לבדוק את התב"ע ולבחון האם מבחינה תכנונית ניתן לפצל את עליית הגג לדירה נפרדת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב מיכאל יש מספר דרכים לחשב פחת - הנפוצה ביותר היא 2% לשנה. במקרים מיוחדים בהם שווי הקרקע יקר במיוחד (למשל תל אביב או ירושלים) אפשר לבצע חישוב מיטיב שיכול לחסוך המון כסף. אם אתה עומד בפנ...
המשך תשובה