שלום, רכשתי לפני חצי שנה דירה בבניין, ואני מתכוון לרכוש קרקע באחד היישובים בחבל לכיש כדי לבנות בה בית פרטי. שאלותיי הן: א. האם ישנו מס רכישה על בניית הבית הפרטי שאבנה (מלבד על הקרקע)? ב. במידה ואמכור את הדירה בבניין לאחר קניית הקרקע אך קודם לבניית הבית הפרטי, האם אתחייב במס שבח כמי שיש לו שתי דירות?
א. לא.
ב. בכפוף לכך שתחזיק בדירה בבניין לפחות שנה וחצי טרם מכירתה - לא.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

פנחס שלום רב. לגבי שיפוי הוצאות - בערר במס שבח אין שיפוי אוטומטי על אגרות הערר, גם במקרה של זכייה מלאה. זו שונה מהליכים פליליים או מנהליים אחרים. לגבי הגשת ערר אחד - חובה להגיש ערר נפרד עבור כל יור...
המשך תשובה