שלום, קיבלתי מקרקעין בירושה מאימי. אימי קיבלה את המקרקעין בירושה מבעלה (אבי) ואבי קיבל את המקרקעין בירושה מאימו. עכשיו אני מוכר את המקרקעין. האם התאריך בהצהרה למיסוי מקרקעין הוא התאריך שסבתי (אמא של אבי) רכשה את המקרקעין? ומה השווי ? כיצד קובעים מה השויי היה לפני למעלה משבעים שנים?
לכאורה שווי הרכישה מאוד נמוך כך תמיד קורה כשממירים לירות לשקלים - מה שצריך לבדוק קודם לכן אם יש זכאות לפטור ממס שבח במקרה של מכירה - ובהחלט יתכן שזה המצב כך שכל עניין השווי יוכל להיות שולי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב. על פי הנתונים שצוינו אחותך, ככל הנראה, תהא זכאית לפטור ממס שבח בעת מכירת הדירה. יחד עם זאת יש לוודא זאת באמצעות בדיקה פרטנית. מוזמנת לפנות למשרדנו ונשמח לסייע בבדיקת המקרה. בהצלחה...
המשך תשובה