היי. לפני כשנתיים אני ואשתי רכשנו דירה ועכשיו אביה נפטר ממש לפני 3 חודשים, הוריש לה שליש מהדירה שהייתה בבעלותו, שני השלישים האחרים הם לשני האחים שלה. שאלתי היא: האם היא תצטרך לשלם מס על השליש דירה הזאת כי זה נחשב דירה שנייה? בדירה שרכשנו אנחנו רשומים שנינו זה נחשב חצי חצי?
השאלה מעט לא ברורה - לגבי עצם הירושה אין מס לגבי מכירת דירת הירושה כולל השליש של רעייתך - אם מדובר בדירה יחידה של המנוח ניתן יהיה לקבל פטור ממס שבח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב. חישוב פחת נעשה על פי נהלי הרשות. העיקרון הוא הפחתה של 2% לכל שנה בה הדירה הייתה מושכרת, לפי שווי הדירה במועד רכישתה. שווי הדירה מוצמד לשווי, ויש לבחון הפחתה של עלויות הבניה והתמורה ...
המשך תשובה