רכשתי דירה שכרגע עומדת ריקה ושימשה עד עתה למגורים. האם אוכל להגדיר אותה כמשרד ולשלם מס 6 אחוז בלבד? אם כן, אם ארצה אחר כך להפוך אותה לדירה למגורים אתחייב למפרע בעוד 2%? בתודה ובברכה
שלום רב,
אם רכשת דירה שרשומה כדירה בהיתר אזי תשלם מס רכישה על דירת מגורים. ככל שהשימוש בדירה יהיה בסוף היום לא למגורים אלא פעילות כמשרד, אין רלוונטיות למס הרכישה כי זהו מס שמשולם במועד הרכישה עם זאת כשתבקש למכור את הדירה לא תהיה זכאי להטבות המס של דירת מגורים מזכה ובמקרים רבים מדובר בתאונת מס ולכן חשוב מאד לקבל ייעוץ מס במקרה זה ולהבין מהן השלכות המיסוי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב יאיר. יש חשיבות לסדר הרכישה והמכירה. אם תרכוש 30% לאחר שיש בבעלותך דירה, תשלם מס רכישה של דירה שנייה, אבל בעת מכירת הדירה שלך, לא תיאלץ לשלם מס שבח. הנתונים יכולים להשתנות בהתאם למקרה וה...
המשך תשובה