שלום רב, אני בחופשת מחלה כבר 3 חודשים (קדמו להם 3.5 חודשים של חופשת לידה) וכעת אזלו לי ימי המחלה מהעבודה. קיבלתי מהאורטופד אישור לאי כשירות לעבודה לעוד 4 חודשים. המחלה נגרמה כתוצאה מההריון. האם עליי להגיש תביעה להבטחת הכנסה ו/או קיצבת נכות כללית ו/או גמלת ניידות? האם עליי לתבוע את הפנסיה לאי כשירות לעבודה במקביל, לפני או אחרי ביטוח לאומי? האם יש משהו נוסף שעליי לעשות? תודה מראש
חגית שלום,
פני לפורום ביטוח לאומי.
בברכה ובריאות,
עו"ד מאיה בן חיים רוזן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ורד שדות משרד עו"ד
055-4532942
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
באופן עקרוני, בחל"ד ב- 14.5 השבועות המשולמים ע"י ביטוח לאומי, את נחשבת עובדת העסיק ולא בחל"ת (שזו התקופה השנייה עד 26 שבועות - שאז חוזה העבודה מושעה), ולכן לא צריך להיות הבדל בינך לבין כל עובד אחר שהו...
המשך תשובה