שלום רב רציתי לדעת אם אני עושה הסכם מכר דירה ובסעיף התמורה (הצדדים מסכימים כי התמורה תהיה בחלקה כספית ובחלקה השני חלקת מקרקעין האם זה תקף מבחינה משפטית? ומה צריך לציין בהסכם?
מדובר בשאלה די מורכבת, באופן כללי אין מניעה לקבל תמורה בשווה כסף, אלא שיש צורך להעריך את שוויו לצורך העסקה והדיווח עליה לרשויות.
כמו כן, כמו כל נכס מקרקעין, העברת הנכס אליך מהווה רכישה שלו, ולכן צריך לדווח על רכישת נכס לרשות המיסים, כולל תשלום מס רכישה ( על ידך כקונה) ומסים אחרים, במידה ויש כאלה.
כלומר העסקה שאתה מתאר בנויה למעשה משתי עסקאות, ולאור המורכבות יש חובה לבדוק את העניין עם עו"ד המתמחה בתחום, ולקבל חוות דעת בדבר הוצאות העסקה והשלכות המס האפשריות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש לבדוק את חוזה המכר, אבל ההתייחסות לתשלום מדד תשומות הבנייה אינה כ"קנס" שצריך לשלם הקונה, אלא שמירה על ערך הכסף , ולכן כביכול גם המוכר לא "מרוויח" מעליית המדד, אלא מקבל את הכסף, כערכו ביום חתימת החו...
המשך תשובה