שלום, לאמי (אלמנה) יש 2 דירות בבעלותה. לנו הילדים (בוגרים) אין בעלות על אף דירה. לאחרונה נקרתה בפני משפחתנו אפשרות לקנות דירה נוספת. מהי האופציה העדיפה לרכישת דירה זו? 1. על ידי האמא? 2. במשותף על ידי כל הילדים? 3. לרשום את הדירה על שם רק אחד מהילדים ולערוך הסכם בין כל האחים? תודה
השאלה מורכבת. רכישת דירה אינה רק שאלת מיסוי, אלא גם שאלה כיצד מבטיחים את הזכויות בדירה, כלומר מי ממן את הרכישה, איך נשמרות הזכויות המהותיות שלו וכד'.
כדאי להתיעץ עם עו"ד העוסק בתחום, כדי לבנות את המבנה המשפטי הנכון של העסקה.
מה שניתן לענות על השאלה הכפי שנשאלה הוא שהאופציה השלישית אינה אפשרית ( כנוסחה בשאלה ).
באופציה הראשונה ישולם מס רכישה כמו על דירה נוספת.
באופציה השניה ישולם מס רכישה כמו על דירה יחידה.
צריך לדעת גם כמה אחים אתם כדי לדעת מה תהיה ההשפעה של האופציה השניה, על רכישת דירה ע"י אחד האחים בעתיד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לא ניתן לענות תשובה מדויקת, לפני שמקבלים נתונים עליך ועל הדירה . יש לבדוק חבויות במס שבח ( האם אתה עומד בהוראות החוק לקבלת פטור? ) חבויות היטל השבחה (האם חל היטל השבחה על הדירה ?) יש לקחת בחשבון עלו...
המשך תשובה