היי, אני במהלכים לקנות דירה בבניין שנמצא כרגע בבנייה. מדובר בבניין קטן של 4 קומות עם 2 דירות בכל קומה. ליזמים יש תמיכה כלכלית של חברת ביטוח 'כלל' ולא של הבנק. תנאי התשלום של היזם הוא 7% מסכום הדירה כעת - ערבות אישית, והשאר שמקבלים מפתח ( עוד שנה וחצי) האם יש ממה לפחד? אני צריכה לדעת משהו על הערבות אישית? לבקש משהו ספציפי?
ערבות אישית לא נחשבת ביטחון טוב. אם הייזם יסתבך כלכלית, ניתן יהיה לתבוע אותו לתשלום, אבל את עלולה למצוא את עצמך בחברת הרבה נושים נוספים, שגם הם יתבעו....
רצוי להתייעץ עם עו"ד המתמצא בתחום, על מנת לבחון את העסקה, ולקבל בטחונות טובים יותר לכספכם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

סליחה על האחרו במענה, עקב חופשה. במקרה של יורשים רצוי להחתים את בני הזוג על הסכמה למכירה, כדי למנוע טענה כי בן הזוג השקיע כספים בדירה , ועל כן י שלו חלק בה מכח הלכת השיתוף ו/או חוק יחסי ממון בין בני...
המשך תשובה