היי, החברה שבבעלותינו פושטת את הרגל ואנחנו מוכרים את המשרד העיקרי שלנו לאדם פרטי שרוצה להקים שם עסק קטן משלו. השאלה היא האם יש מיסים מיוחדים בהעברת נכס מסחרי משם של חברה על שם פרטי? תודה.

כעיקרון על העסקה חל מע"מ , שהקונה צריך לשלם כנגד חשבונית מס שתוציאו לו.
מבחינתכם צריך לבדוק מס שבח ( בהתחשב בפחת שנצבר במשך השנים ) וכן היטל השבחה.
הקונה יצטרך לשלם מס רכישה.
אם הנכס הוא נכס מנהל- צריך לברר במנהל אם יש צורך בתשלום דמי הסכמה.
כאמור הנ"ל הינו מידע כללי בלבד, לגבי נכסים סטנדרטיים, כמובן שצריך לבדוק את הנכס הספציפי ולברר אם לא חלים הטלים או מסים אחרים.
(לדוגמא- יש מקרים בהם יכול להיות שיחול מס הכנסה, ולא מס שבח, על המכירה- יש לבדוק כל מקרה לגופו)
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
053-9428881
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מס השבח תלוי בשימוש בפועל ובמשך השימוש. יש סיכוי גבוה שדירה המשמשת כמשרד תחוייב במס שבח במכירה. עליך לפנות לעו"ד המתמצא בתחום לצורך מתן חו"ד ספציפית וחישוב המס ( ככל שחל)...
המשך תשובה