שלום. אנו עומדים למכור בית בן קומה אחת על מגרש במחיר בערך 4 מיליון ש"ח. הבנו שיש לנו פטור ממס שבח עקב כך שקבלנו את הבית בירושה מההורים. על פי תכניות העיריה לבית יש אפשרות לבניה של קומה שניה ומרתף , שלא נוצלו. האם אנו כמוכרים צריכים לשלם מס שבח על אפשרויות בניה אילו?
מכירת בית עם זכויות בניה משמעותיות, במחיר של כ 4,000,000 ש"ח, עלולה בהחלט ליצור חיוב במס שבח, ובהיטל השבחה.
יש לבדוק מה שווי זכויות הבניה , ובהתאם לכך ניתן יהיה לקבוע מהו מס השבח הצפוי,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

השאלה אינה ברורה, ואני סבור כי היא אינה קשורה לנושא הפרום. אם השאלה היא על האפשרות שהבנק ייסרב להעביר כספים, עקב הוראות החוק לאיסור הלבנת הון, כדאי לפנות ישירות לבנק, ובמקרה של בעיה, לפנות לעו"ד העוס...
המשך תשובה