שלום. אנו עומדים למכור בית בן קומה אחת על מגרש במחיר בערך 4 מיליון ש"ח. הבנו שיש לנו פטור ממס שבח עקב כך שקבלנו את הבית בירושה מההורים. על פי תכניות העיריה לבית יש אפשרות לבניה של קומה שניה ומרתף , שלא נוצלו. האם אנו כמוכרים צריכים לשלם מס שבח על אפשרויות בניה אילו?
מכירת בית עם זכויות בניה משמעותיות, במחיר של כ 4,000,000 ש"ח, עלולה בהחלט ליצור חיוב במס שבח, ובהיטל השבחה.
יש לבדוק מה שווי זכויות הבניה , ובהתאם לכך ניתן יהיה לקבוע מהו מס השבח הצפוי,
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יש כמובן לבחון את ההסכם ולהתייעץ עם עוה"ד שייצג אותך, אבל אחד מ "כללי הברזל" במכירת דירה, הינו לקבל תשלום ראשון בחתימת ההסכם ( כפוף לרישום הערת אזהרה לטובת הקונה) בגובה של 10% לפחות מסכום המכר. כמו ...
המשך תשובה