שלום, כיום רשומה על שמי דירה אחת, אשר קיבלתי כירושה לאחר מות הוריי. רציתי לדעת אם ארכוש דירה נוספת, האם אחוייב במס רכישה של דירה שניה? שהרי לא רכשתי את הדירה הנוכחית אלא קיבלתי בירושה. ושאלה נוספת, אם אשאיר את הדירה הנוכחית בבעלותי, ארכוש דירה לצורך העניין דירה בעלת 4 חדרים ואשלם את המס הרכישה על דירה שניה. וכעבור כמה שנים אמכור את דירת 4 החדרים ואשדרג ל-5 האם אחוייב שוב במס רכישה של דירה שניה? תודה מראש

אם חלקך בדירה שקבלת ירושה עולה על 50% אז רכישת דירה נוספת תחשב כרכישת דירה שנייה, לעניין מס רכישה.
לגבי השאלה השנייה- אם בעת הרכישה יש לך יותר מדירה אחת ( בשים לב לכך שדירה נוספת נחשבת כדירה שיש לך בה יותר מ 1/3 , או יותר מ 1/2 אם התקבלה בירושה) הרכישה תחשב כרכישת דירה נוספת, אלא אם כן הדירה הנרכשת נרכשת כדירה חליפית, ותתחייב למכור את הדירה הראשונה ,תוך 18 חודשים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

הכל תלוי בהסכם עם הגוף המממן, בדרך כלל, במקרה של חדלות פרעון, הגוף המממן יממש את כל הנכס, ואם יישאר עודף , לאחר המימוש, הוא אמור להתחלק בין חברי הקבוצה. צריך לדאוג לכך שלפחות במסגרת חלוקה זו, יזכו...
המשך תשובה