האם אפשר לקנות דירה שעדיין לא רשומה בטאבו הבניין קיים 14 שנה והקבלן לא העביר טאבו, ישנה הערת אזהרה ע"ש המוכר. מה ההשלכות?

ראשית אני שמח כי גם במצב זה, עדיין יש ניצוצות אופטימיות, ויש מי שחושב על העתיד, שבטוח יהיה טוב, וחושב ומתכננן רכישת דירה.
אני חושב שעל כולנו לצאת מהחזון האפוקליפטי , ולקוות לטוב.
ולעצם השאלה- יש לבדוק את המקרה הספציפי, לעתים, בעיקר באזורים חדשים, לוקח שנים רבות להסדיר את רישום הגושים והחלקות, ולכן בהחלט ייתכן , שרישום הבעלות יתעכב, מסיבות אובייקטיביות, שאינן יוצרות סיכון מיוחד לעסקה.
במקרים כאלה הקונה מקבל הערת אזהרה, וזכויותיו נרשמות בחברה הקבלנית , שגם תדאג לרשום על שמו את הבעלות, בבוא היום.
מצד שני, ייתכן ואכן מדובר בבעיה שלא מאפשרת את רישום הבעלות, ואז אכן יש מקום לבדוק, אם כדאי להיכנס לעסקה כזו.
כאמור, רק לאחר בדיקת המסמכים, ניתן יהיה להשיב תשובה מלאה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מסירת דירה היא מסירת המפתח וקבלת החזקה. לכאורה אחרי שמתקבל טופס 4, אין סיבה שהקבלן לא ימסור את הדירה, אך אם לא מסר, שלא בשל הפרה של הקונה , הוא אמור לפצות את הקונה על האחור. ...
המשך תשובה