שלום, הוריי בעלי 3 דירות ומעוניינים למכור 2 מתוכן. אחת שווה כמיליון והשנייה שווה כ-3.5 מיליון שקלים. אנו מנסים למצוא דרך כך שגובה המיסים על מכירת הדירות תהיה נמוכה. הבנו שיש גם אפשרות לרשום את אחת הדירות על אחד הילדים ללא תמורה. מה אפשר לעשות?

לפי התיאור שלך, לא נראה שיש אפשרות פשוטה לחסוך במס שבח במכירה, אפשר כמובן לבקש הכרה בהוצאות ולראות אים ניתן לקבל פטור לינארי ( תלוי מתי נרכשו הדירות)
נכון שהעברה ללא תמורה לקרוב פטורה ממס שבח, אבל מצד שני, המוכר לא מקובל שום תמורה כנגד ההעברה, כך שזו לא ממש "מכירה " במובנה הרגיל.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אכן במתן בלעדיות למתווך , הבעלים יהיה מחויב לשלם למתווך גם במקרה שאחד מבני משפחתו רכש/ את הנכס. בנוסף יש לסמוך על מקצועיותו של המתווך, כי מתווך לא מקצועי עלול "לתקוע" את המכירה לתקופת הבלעדיות שהיא בד...
המשך תשובה