רכשנו דירה מקבלן. קבלנו ערבות בנקאית על 83% מהסכום ששילמנו. נאמר לנו שלא מקבלים ערבות בנקאית על מרכיב המע"מ. האם זה חוקי? מה קורה אם הקבלן נופל. איך מקבלים את המע"מ?

נכון, לפי החוק, לא מקבלים ערבות בנקאית על סכום המע"מ , מכיוון שהמע"מ אינו סכום שנשאר בחשבון הליווי הבנקאי, אלא מועבר לרשות המסים.
המדינה הקימה קרן, שתפקידה לפצות את הרוכשים בסכום המע"מ , במידה וקמה עילה למימוש הערבות הבנקאית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אציין כי בדרך כלל זה לא נכון שצד אחד יחתום על החוזה , ללא חתימת הצד השני , כיוון שהדבר עלול להביא לסחבת מצד הצד שלא חתם על החוזה. נוצר מצב שהצד שלא חתם יכול לשלוט באופן בלעדי על העסקה - ברצותו יחתו...
המשך תשובה