שלום רב, אנחנו גרים בדירה שלנו 7 שנים ולפני כשנה רכשנו מקבלן "על הנייר" דירה חדשה וגדולה יותר. כעת, בעקבות סיבות אישיות אנו החלטנו להישאר בדירה שלנו ונאלצים למכור את הדירה "על הנייר" מהקבלן. מכאן השאלות: 1. במועד רכישת הדירה החדשה "על נייר" דחינו תשלום מס רכישה למועד האכלוס. האם בכל מקרה, אנו מחויבים במעמד מכירתה לשלם את המס רכישה? או התשלום יתבטל או ישולם על ידי הקונים מאיתנו? 2. ואם כן צריך לשלם מס רכישה, האם סכם זה יחושב כהוצאה מוכרת לצורך הקטנת מס שבח? בדומה לתשלומי שיפוצים, שירותי שמאי או עו"ד. 3. בנוסף, אנו החלטנו לרכוש מטבח משלנו, באומדן כ-60,000 ₪, האם הוצאה זו גם תחושב כהוצאה מוכרת כדי שתאפשר להקטין מס שבח, או עדיף כלכלית לעצור ולחזור לקבלן לעשות מטבח שלו סטנדרטי?

1. ראשית יש לברר האם הקבלן מאפשר את מכירת הדירה .
2. בכל מקרה, הקונה לא יוכל לקבל בטחון לסכום שמעבר לסכום המקורי הנקוב בהסכם המכר ( להפרש שבין סכום הרכישה לסכום המכירה )
3. אתם תצטרכו לשלם את מס הרכישה - צפוי שלמס תתווסף ריבית והצמדה וגם קנס.
4. מס הרכישה נחשב כהוצאה לצורך מס שבח.
5. אם שילמתם עבור המטבח ויש לכם קבלה- זו גם יכולה להיות הוצאה לצורך מס שבח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לכאורה המקרה שאתם מתארים הוא המקרה הברור ביותר שבו המתווך לא היה הגורם היעיל לעסקה, ולכן לא יהיה זכאי לדמי תיווך. על מנת להתכונן כראוי לתביעה אפשרית של המתווך, אתם צריכים לשמור ראיות ( רצוי התכתבויות...
המשך תשובה