רכשתי דירה מקבלן לפני כשלושה חודשים ונכנסתי אליה לאחרונה. בביקור של מהנדס מטעמי התגלו מספר ליקויים משמעותיים: סדקים בקירות, רטיבות באזור המקלחת, ריצוף שאינו מפולס ודלתות שאינן נסגרות כראוי. פניתי לקבלן אך הוא טוען שחלק מהליקויים הם "קוסמטיים בלבד" ושאחרים כלל לא קיימים. כיצד עלי להתקדם מבחינה משפטית? האם כדאי להגיש תביעה או שיש צעדים אחרים שכדאי לנקוט קודם? באילו מקרים הקבלן מחויב לתקן ליקויים ומה תקופת האחריות שלו?
החוק הוא ברור מאוד- יש לקבלן חובה לתקן את הליקויים . במידה והקבלן לא נענה לתיקון הליקויים , יש להגיש תביעה בבית המשפט המוסמך. אם הקבלן מסרב לתקן, כדאי להגיש את התביעה בהקדם .
כעיקרון הקבלן מחויב לתקן כל ליקוי שמתגלה תוך שנה מיום מסירת הדירה , לגבי ליקויים שמתגלים מאוחר יותר , החוק קובע מועדי אחריות שונים לגבי ליקויים שונים.
כיוון שאתה לפני תום השנה הראשונה למסירת הדירה , אז אין ספק כי כל ליקוי הינו בתקופת האחריות .
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
053-9428881
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חשבתי שכבר שמעתי הכל בחיי, ומסבר שאין סוף להפתעות ... אם בהתאם להסכם המכר והמפרט הקבלן התחייב לרצף את הדירה , אז הוא חייב לבצע את התחייבותו. שידרוג הריצוף הינו זכות של הקונה, , אבל הקונה רשאי לדרוש...
המשך תשובה