שלום, אני נמצא בפרויקט של פינוי בינוי, בו היזם הסכים לתת ל"בניה ללא היתר" כ-50 אחוז מהמטרים שבו בוצעה. למשל, אם נבנה חדר ללא היתר בגודל 10 מטר, השטח של הדירה יגדל ב-5 מטר מהשטר עם ההיתר. אני נמצא בדירה בקומה עליונה, ועשיתי שימוש בגג ללא בניה קשיחה, אלא בניה קלה (לא סגורה) שכוללת רהיטים ואחסון ציוד. האם אני זכאי לחישוב מטרים שנכללים ל"בניה ללא היתר", ואם כן, איך לחשב כמה?

ככלל בחוק התשובה היא לא. הזכויות שניתנו לבניה ללא היתר הן זכויות שהיזם נתן ולא החוק. לכן את התשובה תצטרך לקבל מהיזם או מההסכם עליו חתמת או מעוה"ד שניסח את זה.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
עמדת רשות המיסים היא כי ניתן להוריש את הזכות אם הקשיש כבר בחר את המסלול וזה דווח לרשות המיסים שזה לקראת קבלחת היתר הבניה. עם זאת, הנושא הזה עדיין נמצא בדיונים ולגמרי לא סגור וברור ...
המשך תשובה