שלום, אחותי עבדה כמטפלת בהוספיס אחרי שהיתה שנים מטפלת סיעודית. היא עבדה שם כשש שנים עד שאובחנה בדיכאון קליני קשה. כיום היא נמצאת בטיפול פסיכיאטרי ולוקחת כדורים. האם היא יכולה לתבוע את ההוספיס בו עבדה או את ביטוח לאומי על מחלת מקצוע? האם דיכאון קליני נחשב למחלת מקצוע?
באופן עקרוני אחתוך יכולה לתובע, אולם יש רלוונטיות ללוח הזמנים.
מתי אובחן הדכאון? האם הפסיכיאטר יכול לאבחן כתוצאה ממה פרץ הדיכאון? האם ניתן להצביע על אירוע נקודתי או שמא עצם העבודה המתמשכת גרמה לכך? האם אחותך עודנה עובדת בהוספיס?
לשאלות אלה ישנה חשיבות רבה לצורך השאלה האם המוסד לביטוח לאומי יכיר בתביעה.
בריאות שלמה לאחותך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
אם ה-OSA והבעיות הנפשיות נגרמו עקב 14 שנות עבודה במשמרות לילה , פגיעה בשעון הביולוגי, עומס כרוני והפרעות שינה ייתכן שניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי כ מחלת מקצוע או מיקרוטראומה (פגיעה מתמשכת) אם זה יו...
המשך תשובה