בוקר טוב, 2 שאלות בתחום "דיני שכנים": 1. במרפסת הדירה שלי יש שמש מאוד חזקה ולכן תליתי מעין סדין לבן, כמו מסך ( מלמעלה למטה), שמכסה בערך שליש מחזית המרפסת, על מנת לחסום את השמש. אחד השכנים בא אליי בטענה שזה מכער את הבניין וגם לא חוקי. האם זה נכון? 2. אני רוצה להגביה את מעקה המרפסת בשל חשש לנפילת ילדים, ולהוסיף לו תוספת של כ30 ס"מ .זו תוספת סטנדרטית שחברות שמתמחות בזה מוסיפות. השכן טוען, שוב, שזה יוצר חזית לא אחידה לבניין ומכער אותה ולכן אסור לי וטוען שאם אני רוצה להגביה את המעקה, אני צריכה להוריד את כל המעקה הקיים ולהזמין אחד חדש זהה גבוה יותר (עניין שעולה כמה אלפי שקלים). האם זה נכון? אודה לעזרתכם.

שאלו את מנהל/ת הפורום:
עודד פרץ ושות`, משרד עורכי דין
055-4532759
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
הבנין למשל כמו מעלית או חדר מדרגות, אז הוועד צריך לתקן ולשלם, אבל אם הליקוי הוא ברכוש פרטי של דירה מסויימת הרי שבעל הדירה צריך לשלם כי זה לא קשור לבניין עצמו אלא לרכוש פרטי. ...
המשך תשובה