שלום רב, מעל ל-10 שנים אנו משכירים נכס שבטעות חישוב של העירייה- חוייב בארנונה של 40 מ"ר כאשר בפועל הנכס הוא 80 מ"ר . הנכס לא רשום על שמנו אלא על שם המשכיר. האם ניתן לחייב את ההפרשים רטרואקטבית? על מי מוטלת חובת התשלום ? שכן חשבתנו שזו הארנונה מהיום שנכנסנו אל הנכס. לא לקחנו בחשבון ארנונה כפולה מזו ששולמה עד היום...
נילי שלום,
ככל חל איסור על גביה רטרואקטיביות. עם זאת בתי המשפט בוחנים את מידת האשם באי התשלום והאם מקורו ברשות או בחייב.
לענין ארנונה אין חשיבות לרישום הבעלות בטאבו אלא לשאלה מי ה"מחזיק" וככלל הדייר (השוכר) נחשב מחזיק
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

1. בגין כל שינוי בחיובי הארנונה צריך לפנות לרשות המקומית ולבקש את השומה החדשה. 2. אחרי שמקבלים את השומה החדשה אפשר להגיש השגה באחת או יותר מהטענות הבאות- איני מחזיק, סיווג שגוי, גודל שגוי 3. הגשת ה...
המשך תשובה