שלום רב, מעל ל-10 שנים אנו משכירים נכס שבטעות חישוב של העירייה- חוייב בארנונה של 40 מ"ר כאשר בפועל הנכס הוא 80 מ"ר . הנכס לא רשום על שמנו אלא על שם המשכיר. האם ניתן לחייב את ההפרשים רטרואקטבית? על מי מוטלת חובת התשלום ? שכן חשבתנו שזו הארנונה מהיום שנכנסנו אל הנכס. לא לקחנו בחשבון ארנונה כפולה מזו ששולמה עד היום...
נילי שלום,
ככל חל איסור על גביה רטרואקטיביות. עם זאת בתי המשפט בוחנים את מידת האשם באי התשלום והאם מקורו ברשות או בחייב.
לענין ארנונה אין חשיבות לרישום הבעלות בטאבו אלא לשאלה מי ה"מחזיק" וככלל הדייר (השוכר) נחשב מחזיק
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

חלק מהרשויות מחייבות פעמיים אילו מדובר על שתי קומות שלמות ומלאות וחלק מחייבות רק פעם אחת. מאוד חשוב מה כתוב בצו ואיך הרשות מתנהלת בדרך כלל...
המשך תשובה