שלום אני גרה בבתים פרטיים בהרצליה באדמת מינהל.הדו שלנו נמכר והקונים רוצים להרוס את הבית ולבנות בית חדש.הם הגישו בקשה לעיריה לבנית קירות חומה גבוהים מהרגיל ואנחנו התנגדונו .העיריה קיבלה את בקשתנו ןדחתה אותם. בנוסף לעוד דברים שבקשו. כיום הם החליטו ללכת לוועדת ערר בתל אביב.מה משקל הוועדה בתל אביב?האם היא יכולה לכפןת את החלטותיה על העיריה ?אנא האר את עיני בנושא תןדה רבה לך.
חנה שלום רב,
ועדת ערר מחוזית לתכנון ולבניה הינה ועדה תכנונית עליונה, המהווה ערכאה עליונה אליה ניתן לערור על החלטת הועדה המקומית.
בבוחנה את הערר, נכנסת למעשה ועדת הערר בנעלי הועדה המקומית, ורשאית היא להכריע בניגוד להחלטת הועדה המקומית, דהיינו (לשאלתך), מוסמכת היא לכפות את החלטתה שתחייב את הועדה המקומית, על אף שהועדה המקומית קיבלה את טענותייך, מכאן שעל פי החוק בערר דנן את תוגדרי כמשיבה, וייטה אם תהיי מיוצגת על מנת לשמור על טענותייך התכנוניות שיתקבלו גם בערכאה זו.
בהצלחה.
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
אבי שלום רב, יש לבחון כלל נתוני המקרה לעומקם. בין היתר זהות מדויקת של בעלי הקרקע, מהות הזכויות בקרקע והתנאים החלים במקום, ייעוד המקרקעין, תכניות בנין עיר החלות וכו` בכל אופן ברור מהשאלה שגם נוצר מ...
המשך תשובה