קריאת העיתונות היומית, שיטוט באתרי האינטרנט השונים, שיחות סלון בימי שישי, ביקור בבתי המשפט ועוד מוקדי מידע רבים אחרים מובילים למסקנה העגומה כי האזרח הישראלי נתון במתקפה בלתי פוסקת על זכויותיו הצרכניות ובאיום מתמיד של הפרתן האפשרית מצד חלק בלתי מבוטל מתוך הגורמים איתם הוא מנהל דיאלוג יום יומי לרבות: בתי עסק, יצרנים, חברות סלולריות, חברות כבלים, חברות תקשורת, חברות תדלוק סוכני נסיעות, ועוד. חלק גדול מאותם אלו שנפגעו זכויותיהם, אינו מכיר את החוק לעומקו ובודאי לא את הפסיקה העדכנית של בתי המשפט.

 

כתוצאה מכך נוצרת בעיה כפולה:


• רק בחלק קטן של ההפרות, אדם שזכויותיו הופרו קם ונלחם על זכויותיו.
• חלק לא קטן מהגורמים שפוגעים בזכויות, אדישים לפגיעה ולהפרה כיוון שבחישובי עלות/תועלת, מבחינה כלכלית, על פי רוב, המשך הפרת הזכויות כדאי יותר מהפסקתו.

 

ההפרה המתמדת של הזכויות והצרכניות – איננה גזירה משמיים:


למשרדנו ניסיון מצטבר בהתמודדות מול גורמים הפוגעים בזכויות צרכניות, כולל הגשת תביעות ייצוגיות היכן שמבחינה משפטית נכון לעשות כן (ראו מאמר נפרד על תובענות ייצוגיות, המופיע באתר זה).

 

תובענות ייצוגיות שיזמנו ו/או היינו מעורבים בהן:


תובענה ייצוגית נגד חברת סונול | תובענה ייצוגית נגד חברת או אר אס
תובענה ייצוגית נגד חברת פלאפון | תובענה ייצוגית נגד חברת סלקום

תובענה ייצוגית נגד חברת חד אסף

 

מספר דוגמאות מתוך המקרים בהם טיפל משרדנו בעניינים צרכניים:

 

• חברת תדלוק, גבתה במשך שנים תשלום עודף מאלפי נהגים שתדלקו בתחנותיה- בתהליך שיזמנו והננו מטפלים בו ביחד עם עו"ד אחרים, הוגשה תובענה ייצוגית שבעקבותיה צפויים קרוב ל 11,000 !!! נהגים, לקבל פיצוי בגין הסכומים העודפים שחברת התדלוק גבתה מהם.

 

• חברת ביטוח העוסקת בביטוח סיעודי, דחתה בנימוקי שוא מופרכים תביעה לגמלת סיעוד של מבוטחת שמצבה הבריאותי הפך לסיעודי (ראו מאמר דחיות בלתי חוקיות של תביעות לגמלת סיעוד) .
בעקבות תהליך שיזמנו והיינו מעורבים בו ביחד עם עו"ד נוסף, החברה פיצתה את המבוטחת בכ- 100,000 ₪!!

 

• חברה שעוסקת בפרסום עוסקים במדריכים, שכחה בשנה מסויימת לכלול את פרטיו של עוסק במדריך של אותה שנה - בעקבות התערבותנו, החברה התחייבה לפרסם את אותו עוסק במשך 6 שנים ללא תשלום, בנפח הגדול במאות אחוזים מנפח הפרסום שלא פורסם.

 

• במקרר שיוצר ע"י חברת ענק בינלאומית כ 5 שנים לפני הפניה אלינו, נשבר שוב ושוב חלק קטן אך חשוב. החלק הוחלף ע"י החברה פעמיים ברציפות ונשבר בפעם השלישית-בעקבות התערבותנו, החברה החזירה לבעל המקרר את מלוא התשלום ששולם בעת קנייתו 5 שנים קודם לכן.

 

• חברה המעסיקה עובדים שילמה תשלום מסויים לעובדיה בשיטה שלכאורה בניגוד לחוק- בתהליך שיזמנו והננו מטפלים בו ביחד עם עו"ד אחרים, הוגשה תובענה ייצוגית.

 

• דיירת בשכירות שבינה לבין המשכיר היו מחלוקות רבות, נדרשה לפנות את המושכר תוך חודש תוך הסתמכות עוה"ד של המשכיר על סעיף בלתי חוקי בחוזה השכירות- לאחר התערבותנו הוסדרו ויושבו המחלוקות בין הצדדים והסכסוך הסתיים.

 

• עובדת חברה בתחום התקשורת לא קיבלה את מלוא הסכומים שהגיעו לה בגין עבודתה- בעקבות התערבותנו העובדת קיבלה את מלוא הסכומים המגיעים לה.

 

• מקרר בן שנה של חברה ידועה התקלקל שוב ושוב, בעל המקרר הזמין את טכנאי החברה שוב ושוב, התקלות נמשכו וגם הטכנאים לא תמיד הגיעו בזמן המובטח-בעקבות התערבותנו החברה החליפה את המקרר בן השנה במקרר חדש.

 

נסיונו של משרדנו עשוי לעזור גם לכם, ניתן להגיע לפגישה בלתי מחייבת.
 


עודכן ב: 25/07/2012