בית הדין הרבני הגדול בירושלים קיבל את ערעורה של האישה, המיוצגת על ידי עו"ד מירב כהן, והורה על החלפת כל ההרכב שדן בעניינה בביה"ד האזורי ברמת גן.

האישה מנהלת מאבק משמורת קשה להשבת בנה לחיקה, לאחר שחזקתו נלקחה ממנה על ידי האב- ללא פס"ד!

ומאז כבר 4 שנים הנה מטורטרת בתסקירים שונים של רווחות שונות, וכולם מתעלמים מהעבודה הראשונית כי האב מחזיק בקטין ללא פס"ד למשמורת!

לפני דיון חשוב בביה"ד האזורי ברמת גן, שבסיומו אמורות היו להיות החלטות זמניות/קבועות בעניין המשמורת, לפתע הוחלף ההרכב שדן בעניינם של הצדדים.

מתוך שלושת הדיינים, נותר דיין יחיד שהפך לאב בי-הדין בהרכב, ואליו נוספו שני דיינים חדשים.

האישה ערערה בפני ביה"ד הגדול באמצעות עו"ד מירב כהן, אשר טענה כי מדובר בפגם פרוצדוראלי היורד לשורש סמכותו הדיונית של בית הדין. משכך, כל דיון ו/או החלטה שתינתן בעקבות דיון שכזה בהרכב השונה, יהיה דיון "בהרכב חסר" אשר ההחלטה בעקבותיו תהא בטלה !

עו"ד מירב כהן טענה, כי בשל מורכבותו של התיק ונסיבותיו, ומשלא ניתן להשיב את ההרכב המקורי על כנו, ראוי להחליף את כלל ההרכב, ובאופן שהרכב חדש יוכל לשמוע את עניינם של הצדדים בלב פתוח ונפש חפצה. כך, לא יהא אפילו החשש הקל שבקלים שמא הדיינים החדשים "יישענו" בהחלטתם על דעתו של הדיין היחיד שהיה יושב עד כה בדיונים שבין הצדדים.

ביה"ד הרבני הגדול הזדעזע למשמע העובדה כי האב מחזיק בקטין כבר כ- 4 שנים ללא החלטה למשמורת (אפילו לא זמנית!).

ביה"ד הרבני הגדול נעתר לערעור שהגישה עו"ד מירב כהן, וקבע את התיק לשמיעה מחודשת בפני הרכב חדש לגמרי בביה"ד הרבני האזורי ברמת גן.