ייצוג בביה"ד גישור משפחה וגירושין, הישנה דרך נוחה לדבר על פתרון סכסוכים במשפחה, נושא כה טעון רגשית/כלכלית, מורכבות בלתי נתפסת. אני עצמי נדרש לא אחת לכוחות נפש ביום דיונים גדוש מורכבויות בכדי להשיג תוצאה טובה. כל מי שבילה דקת דיונים בביה"ד או חצי דקה בחדר גישור מבין שמדובר במתח גבוה, סכנה תמידית מאובדן שליטה וגלישה להרס וחורבן כשכולם מפסידים. ממש כולם.

 

"אם תנהג תמיד כמו שאתה נוהג, תקבל תמיד את מה שאתה מקבל... כדי לשנות, חייבים חשיבה חוץ לקופסא. תנו לי 6 שעות להוריד עץ, אשתמש ב- 4 השעות הראשונות בלחדד את הגרזן" (אברהם לינקולן). בכל נושא רגיש ישנה מורכבות לשאינו בעל ידע. בפרט בענייני משפחה בהם דרושה מיומנות וידע רב.

 

לא חסרות סיבות לכישלון, אישיות הצדדים והאינטראקציה (ושלא לומר הריאקציה) ביניהם, הקרע וסיכוייו להתאחות ועוצמת הפגיעה/ העלבון. "נשמות טובות" שרוצות לעזור או כאלה שבמוצהר חוסמות כל פתרון. הורים (אל תופתעו, גם ילדים שנוקטים עמדה, מצב כלכלי שלא מאפשר ויתורים ופשרה, המייצג שמוביל אתכם באסטרטגיה שתשאיר חורבן. ילדים שבורים, וחור עמוק בכיס, לא אחת ראיתי כיצד המייצג קובע את קצב האש", הכולל ירי לאזור המשפחה ועל עוברי אורח תמימים. וזו רק הצצה...

 

אמת! חשובה היערכות, אסטרטגיה, ידע בפס"ד, הכרת התקנות והפרקטיקה, אבל חשוב גם שיהיה בקרבנו "לב טוב" דאגה אמיתית ללקוח ועתידו, לחשב מסלולים ולחתור לרגיעה והידברות. אפילו בין המייצגים. [תופתעו לגלות כמה המייצגים מדברים זע"ז בפתיחות תוך שמירה על האינטרס שלכם להגיע לאפשרויות ופתרונות].

 

ישנן סיבות טובות להצלחת התהליך ואפילו לאיחוי הקרע אם ירצו בזאת הצדדים, ועכ"פ היפרדות מכובדת והכרת יתרונותיה: מינימום הפסדים, חלוקת משאבים הגיונית וצודקת, הילדים ובריאותם, וחשוב לא פחות להגיע לסוף בצורה שתאפשר גם התחלה חדשה!  לכך דרושה חשיבה מחוץ לקופסה, לא סתם רעשי מלחמה.

 

ככלל, ניתן להפוך חילוקי דעות להזדמנויות, דרישות לאינטרסים ובמקום שאין גשרים לבנות אותם.  לדעת מה לתבוע או איך לבקש, מה להציע בתמורה, על מה להתעקש, האם אנו מובילים או נגררים, פשרה או אולי דרושה מלחמה על קוצו של יוד ויקוב הדין את ההר.  טעימה קטנה מעולמי כשמסביב מעגלים מעגלים,-משפטיים / רגשיים / נפשיים המשרטטים את מפת חייכם ועתידכם לטווח הקצר והארוך.

 

ולכן: אם נקלעת לתביעת גירושין/שלום בית וכו' והינך זקוקה לעזרה במיצוי זכויותיך. דעי כי החיים מורכבים מ-10% מה שקורה לכם, ו-90% מאיך שתגיבו לכך, התגובה תקבע את התוצאה, במשרדינו עמלים לסייע לך לפשט מורכבויות ולהגיע לתוצאות הכי טובות איתך ועבורך.

 

הכלל במשרדינו: לטפל בך באופן אישי וברגישות, לא לפחד מרוחות סערה אלא לצעוד יחד לצידן בבטחה, ולצד מלחמה עיקשת על זכויותיך, לזכור את יום המחר, חייבים להביא גם אותו בחשבון, הוא חשוב לך לא פחות! והגם כשבתחבולות אנו עושים מלחמה [ולעתים אכן זו מלחמה], עדיין בסיומה תמצא יום שמח ומאיר.   נשמח לסייע, פגישת היכרות ללא התחייבות.

 

כותב המאמר הרב אברהם כהן - טוען רבני ומנשר, בוגר דיינות ורבנות מוסמך הרבנות הראשית לישראל וביה"ד הרבני הגדול, שירת בקודש כרב במספר ישובים. מנהל "מכון גיל" גישור ויישוב סכסוכים, מרצה בכיר להכשרת טוענים רבניים במכון תורת המשפט. מגשר גירושין מוסמך וחבר לשכת הטוענים הרבניים.