ג' הגיעה לישראל מהפיליפינים לפני מספר שנים.

 

מ הנו רווק בשנות ה-40 לחייו אשר הכיר את ג' באמצעות חבר אשר לו בת זוג פיליפינית וג' חברה שלה.

השניים התאהבו וניגשו למשרד הפנים , בעוד ג' חוקית ובעלת אשרת עבודה , וביקשו להחליף את אשרת שהייתה של ג' מאשרת עובדת זרה לאשרת בת זוגתו של מ'.

 

במשך מספר חודשים הם נדרשו להגיע למשרד הפנים , להביא מסמכים , לעבור ראיונות ושימועים ובכל פעם דורשים דרישה חדשה . פעם זה עוד מכתבים מחברים ופעם זה עוד הוכחות לכנות הקשר.

 

לאחר כמה חודשי ריצות ועמל רב מול משרד הפנים נדהמו לקבל מכתב בדואר רשום ממשרד הפנים על פיו : ג' נדרשת לצאת מהארץ תוך 14 ימים מקבלת המכתב שכן משרד הפנים לא התרשם מכנות הקשר.

 

בני הזוג הגיעו אל משרדי לחוצים ונסערים.

 

מה יעשו ? האם אהבתם תגדע על לא כלום? מדוע ג' צריכה לעזוב את הארץ , הרי גם אם לא מאמינים בכנות הקשר ומסרבים לתת לה אשרה כבת זוג של ישראלי הרי שעדיין יש ברשותה אשרת עבודה חוקית שלא פגה?

 

את התשובות לשאלות אלה ניסו לקבל ממשרד הפנים עוד בטרם הגיעו אלי ומייד לאחר קבלת המכתב אך כשהבינו שאינם מסוגלים להמשיך לבד ואין להם סיכוי להסדיר מעמדה ללא ליווי מקצועי של עו"ד הבקיא בתחום פנו למשרדי בהמלצת חבר שטופל במשרדי בעבר.

 

מיד עם התחלת הייצוג משרדי דאג לעכב את דרישת היציאה מהארץ המיידית ועו"ד ממשרדי התייצב במשרד הפנים לשם כך.

 

במקביל החלה מלאכת בניית התיק כנדרש , בצורה מסודרת והעונה על דרישות משרד הפנים בהתבסס על נסיון העבר של המשרד מול משרד הפנים וידיעה מה ואיך אוהבת כל לשכה ולשכה לקבל תיק על מנת לאשרו.

 

מספר שבועות לאחר מכן , נקבעה פגישה נוספת במשרד הפנים בה הועבר כל החומר והתיק שנבנה עם הלקוח למשרד הפנים לשם בחינה מחודשת את הבקשה.

 

לאחר המתנה של כשבועיים התקשרה פקידת משרד הפנים לבשר לנו שאשרת הזוגיות של בני הזוג אושרה וניתן להגיע לקבלה עם בני הזוג.

 

הודעה זו התקבלה יום לפני יום הולדתה של ג' כך שאת יום הולדתה חגגו בני הזוג בשמחה כפולה ומכופלת .

 

על אף העובדה כי זהו תיק מני רבים בהם הוסדר מעמד לבת זוג באמצעות משרדי אודה ואתוודה כי גם ברגע בו קיבלה ג' את האשרה במשרד הפנים יחד עימי התרגשתי ושמחתי כמו ילדה שקיבלה סוכריה שכן כל הצלחה בתיק וגרימת אושר ונחת למי מלקוחותיי גורם לי ריגוש ושמחה כל פעם מחדש.

 

בהצלחה לכם - ג' ו-מ' בהמשך דרככם המשותפת בישראל.

אני אתכם ובשבילכם כאן תמיד.

 

ליאת שטיינברג, עו"ד