בית משפט השלום בקריות עסק לאחרונה בשאלת העונש הראוי לגבר שהגיע בכוונה תחילה לבית החולים בנהריה כדי לגנוב ציוד יקר ערך ממטופלים המאושפזים במחלקות. לאחר שבחנה את מכלול העדויות והראיות השופטת קבעה כי מדובר בעבירות מכוערות וחמורות מכיוון שהאיש ניצל את מצוקתם של מטופלים שהיו מאושפזים בבית החולים וגנב מהם חפצים אישיים שהיו בקרבת מיטתם. על כן השופטת החליטה להשית על האיש עונש מאסר בפועל לתקופה של 12 חודשים, עונש מאסר על תנאי, פסילה מותנית של רישיון הנהיגה ותשלום פיצוי כספי לכל אחד מהמתלוננים.


האיש הגיע לבית החולים כדי לגנוב ציוד ממטופלים המאושפזים במחלקות


לפי העובדות שפורטו בגזר הדין, האיש הגיע לבית החולים בנהריה בכוונה לגנוב ציוד, עלה לחדריהם של מטופלים במחלקה האורתופדית ובמחלקה הפנימית בבית החולים וחיפש רכוש עד שמצא שני מכשירי טלפון ניידים בשווי כולל של יותר מ-10 אלף שקלים וארנק שהכיל פנקס שיקים. נוסף על כך האיש הואשם כי בתאריך 2.5.22 החזיק בביתו סם מסוכן מסוג הרואין בכמות של 1.9 גרם שלא לצריכה עצמית.


במסגרת הראיות לעונש, אשתו של הגבר העידה כי היא נמצאת בחודש השמיני להריון וביקשה כי הוא יוכל להיות לצידה בתקופה זו ובמהלך הלידה. האישה הוסיפה כי המצב הכלכלי שלה ושל בעלה הוא קשה ולפיכך ביקשה שבית המשפט יחוס על בן זוגה בעת גזירת העונש.


האיש ניצל את שעתם הקשה של המטופלים שהיו מאושפזים בבית החולים


התביעה הדגישה את הנסיבות החמורות שבהן בוצעו העבירות וציינה כי האיש ניצל את שעתם הקשה של המטופלים בעת שהיו מאושפזים בבית החולים כאשר גנב מהם מכשירי טלפון סלולרי וארנק. עוד נטען כי כל אחד מהאישומים מהווה אירוע נפרד ועל כן יש לקבוע מתחם עונש נפרד עבור כל אחד מהאישומים. כמו כן, התביעה טענה כי האיש יליד שנת 1958, בעל עבר פלילי מכביד בעבירות סמים ורכוש אשר ריצה עונשי מאסר בפועל למשך תקופות ממושכות. התביעה הוסיפה וטענה כי בעניינו של האיש אין כל סיכויי שיקום ועל כן ביקשה להשית עליו עונש כולל שלא יפחת מ-30 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה בפועל, קנס כספי ופיצויים למתלוננים.


מנגד, הסנגורית של האיש ציינה כי הוא הודה בביצוע העבירות בהזדמנות הראשונה, נטל אחריות על מעשיו וחסך את העדתם של המתלוננים. הסנגורית הוסיפה כי כל האישומים מהווים אירוע אחד וביקשה להתחשב בדברי בת הזוג של האיש שסיפרה על מצבם הכלכלי הקשה. האיש פנה לבית המשפט ואמר שהוא מצטער על מעשיו ומתבייש בהם.


האיש פגע בערכים חברתיים של זכות האדם לקניין ולביטחון אישי


לאחר שבחנה את כלל העדויות והראיות השופטת קבעה כי האיש פגע בערכים חברתיים של זכות האדם לקניין ולביטחון אישי ביתר שאת מכיוון שביצע את מעשיו כאשר נפגעי העבירה היו מאושפזים בבית החולים.


השופטת הוסיפה כי בגניבת הטלפונים הסלולריים האיש פגע בקניינם של המטופלים ובפרטיותם מאחר שעל פי רוב מכשירי סלולר כוללים תמונות, זיכרונות, פרטים של אנשי קשר, מידע אישי ופרטים אישיים.


האיש ניצל את מצוקתם של המטופלים שהיו מאושפזים בבית החולים


השופטת קבעה שהעבירות שביצע האיש הן עבירות מכוערות וחמורות מאחר שהוא ניצל את מצוקתם של המטופלים בשעה שהיו מאושפזים בבית החולים וגנב את חפציהם האישיים אשר היו בקרבת מיטתם.


נוסף על כך, השופטת ציינה שהאיש החזיק בסם מסוכן מסוג הרואין שהיה מחולק לשלוש מנות ובכך גרם לפגיעה בערכים מוגנים ולסכנות הטמונות בהחזקת סם קשה שלא לשימוש עצמי.


השופטת התחשבה בכך שהאיש הודה בביצוע העבירות בהזדמנות הראשונה ובכך חסך את הצורך להעיד את המתלוננים. נוסף על כך, השופטת ציינה כי התחשבה בנסיבות האישיות של האיש ובעובדה שזוגתו צפויה ללדת בקרוב. השופטת הוסיפה כי שקלה לחומרה את עברו הפלילי המכביד של האיש בעבירות רכוש ועל כן קבעה כי יש מקום לתת משקל לשיקולי הרתעה בקביעת מתחם העונש ההולם.


השופטת השיתה על האיש עונש מאסר בפועל למשך תקופה של 12 חודשים


בסופו של דבר השופטת השיתה על האיש עונש של 12 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, חמישה חודשי מאסר על תנאי שיחלו להימנות ממועד שחרורו, אשר לא יופעלו אלא אם האיש יבצע עבירת רכוש. נוסף על כך, השופטת השיתה על האיש שלושה חודשי מאסר מותנים למשך תקופה של שלוש שנים אשר לא יופעלו אלא אם האיש יעבור עבירת סמים מסוג פשע לפי פקודת הסמים ויורשע בביצועה.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי


כמו כן, השופטת חייבה את האיש לשלם פיצוי כספי לכל אחד מהמתלוננים בסכום של 1,000 שקלים לכל אחד מהמתלוננים בתוך 100 ימים. השופטת החליטה שלא להשית על האיש קנס כספי אך השיתה על האיש עונש פסילת רישיון נהיגה מותנית של חודשיים למשך תקופה של שנתיים, אשר לא תופעל אלא אם האיש יעבור עבירת סמים מסוג פשע ויורשע בה.


ת"פ 49210-05-22