בהמשך למאמרי - "האור בקצה המנהרה", אכן הצלחתי לסגור מספר תיקי הוצאה לפועל במסגרת מבצע הגבייה האחרון - באחוזים גבוהים ביותר- 70% הנחה.


פנו אליי מספר חייבים במהלך המבצע האחרון, ואכן הצלחתי לסגור עבורם תיקי הוצאה לפועל שרבצו על גרונם והם לא הצליחו לראות את האור, ובזכות המבצע האחרון היו אף תיקים שנסגרו ב70% הנחה. החייבים ניגשו לדואר, שילמו השוברים שהוצאו להם על ידי המוקד, דיווחתי למוקד ששולמו השוברים והתיקים נסגרו.


אל ייאוש - ניתן לסגור תיקים בהוצאה לפועל באמצעות הסדרי חוב


אם יש רצון להגיע להסדרים בתיקי הוצאה לפועל שונים, וכן יש יכולת לגייס סכום כסף באופן עצמאי ו/או דרך צד ג' המוכן לעזור, אפשרי הדבר, לא צריך להתייאש מחובות בתיקים המתנהלים בלשכות ההוצאה לפועל השונות, תיקים אשר צוברים ריביות מטורפות המעלים את סכומי החוב לסכומים שלא ניתן להתמודד איתם ו/או נראה שלא ניתן להתמודד איתם. על כן יש לנצל כל אפשרות שמציעה "רשות האכיפה והגבייה" ( בשמה הקודם "לשכת ההוצאה לפועל") על מנת לסגור תיקי הוצאה לפועל, במיוחד את התיקים הקיימים מעל מספר רב של שנים, לפנות לעורכי הדין המכירים את ההוצאה לפועל ומעורים בחידושים ובמבצעים השונים שמציעה הרשות יחד עם נושים שונים, לחייבים הרוצים בכך.


המבצע האחרון לא כלל את כל ו/או את רוב הגופים הגדולים במשק, כמו למשל בנק לאומי לישראל בע"מ, וזאת מסיבות השמורות עם הזוכים השונים, מאחר ובטוחני כי רשות האכיפה והגביה רצתה לצרף כמה שיותר זוכים למבצע, אולם "אווירת המבצע" ככל הנראה שרתה על זוכים רבים אשר הסכימו במהלך המבצע להגיע להסכמים לסגירת תיקי ההוצאה לפועל, תוך מתן הנחה גבוהה מבדרך כלל- עד 40% הנחה גם להסדרי פריסה.


רוצה לומר כי אם יש רצון מצד שני הצדדים למטבע - החייב והזוכה, ו/או ב"כ החייב מול ב"כ הזוכה, אפשרי להגיע להסדרים ברוב התיקים - הסדרי מזומן ו/או מספר מועט של תשלומים שווים תוך קבלת הנחה משמעותית, הסדרים במסגרתם מעמידים את החוב על סכום נמוך יותר אותו ניתן לפרוס למספר תשלומים.


גיבוש הסדרי פריסת חוב ארוכי טווח


יש גם אפשרות להגיע להסדרי פריסה ארוכי טווח בהם קשה יותר לקבל הנחה גבוהה על יתרת החוב ואולם, לעיתים אפשרות זו מטיבה עם החייבים אשר לא מצליחים בדרך כלל לעמוד בהסדרי פריסה ארוכי טווח לאורך זמן ומפסיקים לשלמם לאחר מספר מועט של תשלומים, ושוב ההליכים כנגדם מתחדשים וחוזר חלילה.


כדאי ורצוי לפעמים להתאמץ למספר חודשים, לצמצם הוצאות שוטפות וזאת על מנת לשלם לנושים שונים תשלומים במסגרת הסדרים, ולאחר מספר חודשים מאומצים התיקים ייסגרו והחובות בהוצאה לפועל יצומצמו משמעותית ובמקרים רבים אף יסולקו. יהיה אפשר לצאת לדרך חדשה, דרך בה ניתן יהיה לנהל חיים רגילים ללא חשש שיפעלו כנגדך במסגרת תיקי ההוצאה לפועל, יהיה אפשר להפקיד כספים לחשבון עו"ש ללא חשש שיעקלו לך הכספים, תוכל לנסוע מעת לעת לחו"ל ללא חשש שיעצרו אותך בביקורת הדרכונים (כי יש כנגדך צו עיכוב יציאה מהארץ).


התקופה הקרובה היא תקופה נהדרת לסגירת תיקי הוצאה לפועל רבים - סוף השנה מתקרב והרבה נושים מוסדיים - בנקים וחברות ביטוח יהיו מוכנים להגיע להסדרים נוחים על מנת להגיע למאזן הנכון בסוף השנה.


עורך דין מקצועי מיומן ומנוסה בתחום הוצאה לפועל יוכל לסייע לחייב בגיבוש הסדר חוב


כל חייב צריך לעשות עם עצמו ועם הקרובים אליו, משפחה חברים וכל צד ג' שלדעתו יכול לעזור לו, בדיקה של החובות הרובצים עליו ויכול לבדוק האם יש באפשרותו להגיע להסדרים בתיקים השונים ו/או לפחות בחלק של התיקים, בייחוד באלו המציקים לו – עיקולים על חשבונותיו ועל כספים אחרים הרשומים על שמו, עיקול על משכורתו ועיכוב יציאה מן הארץ. בשלב הבא על החייב לפנות ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה אליו (יש לקבוע תור מראש), להוציא רשימת תיקי הוצאה לפועל עדכנית ולפנות לעורך דין שמבין בהליכי ההוצאה לפועל ויכול לעזור לו, להיפגש עימו ולהתחיל לתכנן ביחד כיצד יוכל להסדיר את חובותיו השונים.