עורך דין פירוק חברות, יכול לסייע, במתן ייעוץ משפטי. אך לפני שנדבר על זה, נרצה לדבר על פירוק חברה. זה כשלעצמו, יכול להתבצע כדרך הגשה מטעם החברה, ו/או, על ידי הנושים. כאשר, הליכי פירוק מטעם נושים נועדו, בין היתר, לגבות את החוב מנכסי החברה. בכך, גם עובדים שרוצים לקבל שכר יכולים להגיש בקשה לפירוק החברה ולקבל זכויות מהמוסד לביטוח לאומי. ואילו, פירוק אשר מנוהל בידי עורך דין בקיא יכול לסייע בהתנהלות מקצועית ויעילה מבחינה פיננסית, ואף למקום הרווחים ממכירת נכסי החברה.

 

 

תמיכה של עורך דין פירוק חברות

 

עורך דין פירוק חברות, יכול לסייע במצבים בהם רוצים לפרק חברה. פירוק חברה, יכול להיות רלוונטי באם היא מגיע למצב בו היא לא משלמת חובות, או באם בעלי החברה מעוניינים לפרק אותה. החברה, או הנושים, יכולים להודיע לרשויות כי מדובר במצב חיסול חברה, או לחילופין, חדלות פירעון. כאשר הבקשה היא לפרקה, ולבדוק איך להשיב את החובות, במידת האפשר, תוך מינוי מפרק. עם תום ההליך, בית המשפט יודיע על פירוקה וחיסולה, כדרך הוצאת החברה ממרשם רשם החברות.

 

 

דרכים לפירוק חברה

 

על כן, ישנן 2 דרכים לפרק חברה, תוך התייחסות לחוק החברות:

 

1. פירוק מרצון.

a. באם בעלי החברה מעוניינים לסגור את החברה

b. או לשנות את אופי החברה

c. או באם רוצים לחסל חברה שלא מרוויחה כספים ורוצים להקדים גורמים חיצוניים

d. על מנת לפרק חברה מרצון:

i. יש לבקש זאת מרשם החברות.

ii. תוך מתן הוכחות רלוונטיות לבקשה, בפן הפיננסי, כדרך צירוף תצהיר. כמו גם מסמכים אחרים, כמו תצהיר דירקטורים. כמו גם, מינוי מפרק לכינוס נכסי החברה ותשלום חובותיה טרם הפירוק והחיסול הסופי וכינוס אספת חברה לאישור הפירוק.

e. באם מדובר בחברה בעלת כושר פירעון, אפשר שהמפרק יהיה בעל החברה, או אפילו הדירקטור. כאשר הליך השליטה יהיה בידי הבעלים. באם זה לא המצב, אפשר שזה ינוהל בידי הנושים, אולי בעקבות רצון למצות את הכנסים של החברה.

 

2. פירוק בידי בית משפט

a. נניח, לאחר בקשת נושים מבית המשפט

b. על מנת לבקש מהחברה למכור נכסים ולהסדיר תשלומים

c. נושים יכולים להיות אנשים מבחוץ, או עובדי חברה

d. בית המשפט, מצידו – יכול להוציא צו לפירוק חברתו.

i. משמעות הצו: הקפאת הליכי חברה ותביעות מולה – וריכוזם תחת הליך פירוק

e. בית המשפט מחל בניהול הליך, לבירור נסיבות החברה.

f. מינוי מפרק חיצוני אשר יברר את המצב הפיננסי.

 

 

הובלת הליכים משפטיים תוך סיוע של עורך דין בעל מלאכה

 

על כן, כפי שניתן להניח, ולו במעט – מדובר בעניין שיכול להיות מורכב, תלוי מי ואיך מסתכל על זה. עורך דין פירוק חברות, יכול לסייע בהנהגת התהליך, ולקיחת מושכות לגביו – באם הוא באמת בקיא, מקצועי ומבין במלאכתו. ובכך, ניתן לייעל ולפשט את התהליכים עבור המעורבים, ולייעל פוטנציאלים פיננסיים ומשפטיים. זאת, תוך זיהוי מורכבויות עבור מקרים נקודתיים, כדרך סוגי החברות, וההשלכות המערבות בפירוק. לדוגמה, יש הבדל בין פירוק חברה פרטית מאשר חברה ציבורית מונפקת. עורך דין שכזה יכול לבדוק מהליכים זמינים לדעתו, ישקול וימליץ בהתאם לשיקול דעתו תוך תמיכה במובילי מהלך הפירוק, והעצמתם כדרך הענקת ידע, עצה ופרספקטיבה משפטית.

 

מעבר לזה, ייצוג עורך דין פירוק חברות יכול להיות בעל ערך גם בפן האישי, כדרך תמיכה משפטית במנהלי ובעלי החברה, וייצוג האינטרסים המשפטיים שלהם בבתי המשפט. מעבר לזה, סיוע משפטי שכזה יכול לסייע בהבנת אפשרויות, ותמיכה משפטית בכל הקשור לאספקטים פיננסים כאלה ואחרים. מדובר אפוא בכלי הנקרא "הרמת מסך", במסגרתו, ניתן לנסות לבטל את ההבחנה בין ישות משפטית של חברה, ושל המנהלים והבעלים שלה, כדרך הוכחת לקיחת סיכונים גדולים מדי או רשלנות, או דבר מה אחר. ייצוג עורך דין, יכול לסייע בהשחזת טיעונים משפטיים, וייצוג כאמור, של אינטרסים משפטיים.

 

על כן, עורך דין פירוק חברות, יכול לסייע כדרך כך שהוא צופה את האפשרויות, מתכנון באופן מקדים, לוקח אחריות על ההליכים המשפטיים ובאופן כללי מבין מספיק כיצד להגיב על מנת לייעל ולהוביל לתוצאה אופטימלית ומיטיבה, ככל האפשר.

 

למידע נוסף על נושא זה, ולייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, ניתן לפנות למשרדנו. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל ל-20 שנים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. 


עודכן ב: 09/02/2023