מכתב התראה הוא כלי עוצמתי וחשוב שבהמון מקרים יכול לחסוך לכם כסף וזמן יקר ולעיתים אף לפתור את הסכסוך. כיצד?

1. אני מאמין שמכתב התראה לא אמור להיות מכתב קצר. אמנם מכתב ההתראה אמור למנוע את החרפת הסכסוך, עם זאת, אנחנו מאמינים כי על מכתב ההתראה להיות סוג של ממש “בסיס ראשוני” לכתב התביעה שלכם. כלומר, מכתב ארוך, מפורט ומקיף.

 

2. אני מאמין כי עוד בהכנת מכתב ההתראה יש לצפות את הטענות של הצד השני ולבחון אותן. לפיכך, מן הראוי לציין עוד במכתב ההתראה שלכם את הטענות העלולות לעלות לצד השני, ולעמוד על משקל הראיות והטענות שעלולות להעלות אצל הצד השני כבר במכתב ההתראה, והכל כאמור בהתאם לפסיקה ולחוק.

 

3. בכל סכסוך שלא יהיה, עליכם תמיד לחשוב על הקטנת הנזק ועל הקטנת העלויות. לפיכך, מכתב התראה כשלב ראשוני יכול להיות פתרון פחות יקר ואף יכול לפתור את הסכסוך במקרים מסוימים בפשרה או בפיצוי מבלי בכלל להגיע אל כותלי בית המשפט.

 

4. העלות הקטנה יחסית של שליחת מכתב התראה מעורך דין, לעומת העלויות בהגשת תביעה וניהול הליך משפטי יקר וארוך כבר כשלב ראשון, הן משמעותיות מאוד. במיוחד שאין מחלוקת שבהמון מקרים מכתב התראה נכון, מדויק, מפורט ומקצועי, פשוט עושה את העבודה. נקודה.

 

5. אני מאמין כי חשוב מאוד לשלוח את מכתב ההתראה דווקא בשליחות משפטית אל כתובתו של הנמען, בהמון מקרים אישור המסירה יכול לחסוך זמן יקר ואף להיות קריטי להמשך הסכסוך כולו.

 

6. שימו לב, מותר לכם (ולדעתי אף חובה עליכם) להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת תביעה קטנה. אין כל מניעה שעורך דין יכין אתכם לתביעה ואף יכתוב עבורכם את כתב התביעה או לכל הפחות יעניק לכם ייעוץ מקצועי כיצד לתקוף משפטית את המקרה שלכם.

נתקלתם בבעיה? מרגישים שנעשה לכם עוול? משרדנו בעל הצלחות רבות ובעל וותק וניסיון רב בתחומים שלעיל. אשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם לעמוד על זכויותיכם.


עודכן ב: 11/12/2022