הבחירות לממשלה בפתח. כולנו הולכים לבחור, שכן בחירות הן דבר מהותי בחיינו. ומה עם הבחירות האישיות שלנו לגבי שיקום היחסים? האם אנו כזוג בוחרים לנסות ולשקם את היחסים בינינו? האם זה אפשרי? וכיצד עושים זאת?


החיים הזוגיים אינם פשוטים. הם חיים אינטנסיביים ובתנועה מתמדת. לפעמים דברים אינם עובדים כפי שאנו מדמיינים אותם והמציאות שונה מהחלום. החיים בתוך מערכת זוגית ומשפחתית גורמים לעתים למחלוקות. ישנן מחלוקות קטנות וישנן אלה הגדולות, המהותיות והעקרוניות: אלה שמביאות לסכסוך, וככל שעובר הזמן הן מתגברות והולכות והופכות לבעיות.


סכסוך נובע מהתנגשות בין אגו ואינטרס


אינטרס של שני אנשים שיש להם צורך להביע את רצונותיהם ולעמוד על דעתם, גם אם צורך זה מביא ליצירת קרעים בהווי הזוגי והמשפחתי. לחיות בזוגיות זה עניין לא פשוט בכלל. יש כאן שני אנשים שכל אחד מהם התחנך במקום אחר ובדרך אחרת, קיבל מושגים שונים על החיים ובנה לעצמו דרך מחשבתית שהיא בדרך כלל שונה מזו של בן הזוג. שני אנשים שהם שונים אחד מהשני, נכנסים לברית זוגית ומשפחתית ופתאום יש להם חובה ללכת בתלם משותף עם בן הזוג, וזה לא תמיד מצליח.


קל לשקם את היחסים? לא במיוחד


אבל... מרגע שהקמנו משפחה, חלה עלינו חובה לנתב את כל המשאבים שלנו להצלחת התא המשפחתי שהקמנו. בדיוק כמו הממשלה, למרות הקשיים חייבים למצוא את המכנה המשותף. על הממשלה חלה חובה לדאוג לתושבים ולנו לדאוג למשפחה שלנו, ועלינו לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.


גירושין הם אירוע אשר משבש את החיים, ומביא לערעור המצב המשפחתי כולו. גירושין משפיעים עליכם כזוג וכהורים לילדים, אשר מקווים למשפחה אוהבת, תומכת, מאוחדת ומאושרת. היחסים ביניכם כזוג משפיעים על כל הסובבים אתכם. מהלך של גירושין, בעיקר אם הוא מתרחש תוך מאבקים ומלחמות, גורם לנזקים כלכליים, רגשיים, משפחתיים ואפילו חברתיים. לכן עדיף תמיד לבחור בניסיון אמיתי וכן לשיקום היחסים הזוגיים והמשפחתיים, אך האם זה אפשרי?


תמיד אפשרי להיכנס להליך גישור ולשקם את היחסים


כיצד עושים זאת? באמצעות תהליך הגישור, שיוכל להביא להסכמה בנושא המחלוקות, לזהות את הבעיות ולהגדיר אותן. תוך דיאלוג בונה ושיתוף פעולה של כל הצדדים, אמון ורצון עז ואמיתי אפשר להביא לשיפור היחסים ולשלום בין הצדדים.


זוהי עבודת צוות, עבודה שמטרתה להתמקד במטרה להחזיר את החיים למסלולם הנכון, מצב שבו כל אחד מהצדדים מוותר על האגו והשליטה, תהליך שמביא לפתרון הבעיות והמחלוקות שהביאו לסכסוך.


גישור הוא התהליך האמיתי, הנכון, הבריא ואף המשתלם ביותר מבחינת עלות ביחס לכל תהליך אחר לפתרון של משברים בעיות וסכסוכים. בחירה בשיקום היחסים ומתן הזדמנות לשיקום היחסים ולבנייה של יחסי אמון ושותפות. זוגיות היא כוח! בעבודת צוות נכונה שבה כולם חותרים לאותה מטרה, ניתן להשיג אותה.


והמטרה? לפתור את הבעיות ולהפוך מכשול זה להזדמנות אדירה ליצירת חיים משותפים, מאושרים ובריאים, אחרי שמגשרים על כל הסכסוכים, המחלוקות והגורמים שפגעו באיכות החיים המשותפת. אתם בוחרים, ולבחור זה חשוב, וצריך לבחור תמיד, אבל תמיד, בניסיון לשקם את היחסים. מאחלת לכם המון בהצלחה, עם המון תקווה ואהבה.