אנשים רבים טועים לחשוב כי לשכת ההוצאה לפועל משמשת אך ורק כרשות אכיפה לגביית חובות מכוח פסקי דין חלוטים או שקים, ואינם מודעים לעובדה שבתנאים מסוימים ניתן להגיש תביעה בסכום קצוב ישירות ללשכה עצמה במקום להגישה לבית המשפט, ובכך מתייתר הליך שצפוי להתארך זמן רב ביותר לאור עומס התיקים שבבתי המשפט השונים.


לכן, תמיד טוב להיות מלווה בעו"ד שבקיא בשפה המשפטית ומתמקצע בתחום הספציפי על כל רבדיו, בין אם מדובר בתחום דיני עבודה, משפחה, נזיקין, הוצאה לפועל וכן הלאה, וכך יהיה מי שיפעל ויגן על זכויות הנתבע כנדרש ולכל הפחות לפנות לעו"ד לקבלת ייעוץ משפטי לרכישת כלים נכונים והכוונה.


מהי תביעה בסכום קצוב?


תביעה בסכום קצוב הינה תביעה אשר ניתן לקמטה לכסף תוך חישוב אריתמטי פשוט כגון: תביעת כנגד ספק אשר לא סיפק את הסחורה למרות ששולמה, תביעה לפיצויי מוסכם בגין הפרת חוזה, תביעה בגין תשלום דמי שכירות שלא שולם וכדומה.


כפי שיובא בהמשך קיימים מספר תנאים להגשת תביעה בסכום קצוב. ככלל תביעה בסכום קצוב מוגשת בבית המשפט אולם, במידה וסכום התביעה אינו עולה על 75,000 שקלים ניתן להגישה ישירות ללשכת ההוצאה לפועל כפי שמגישים לביצוע פסק דין חלוט ובכך לחסוך הליכים המשפטיים ודיונים בבית המשפט.


יובהר כי לרשם ההוצאה לפועל אין סמכות שיפוטית במקרה בו מוגשת תביעה בסכום קצוב בהוצאה לפועל, ולכן, במידה והנתבע מגיב לתביעה ומגיש התנגדות בזמן (תוך 30 יום), רשם ההוצאה לפועל יעביר את התביעה יחד עם ההתנגדות לבית המשפט המוסמך.


התנאים להגשת תביעה בסכום קצוב


א. סכום קצוב – כפי שהובהר לעיל.


ב. התביעה היא מכוח חוזה או התחייבות.


ג. לתובע יש בידיו ראיה בכתב.


כמו כן, ניתן להגיש תביעה בסכום קצוב כאשר מקורה בחיוב קצוב שעילתו בהוראת חיקוק מפורשת. כגון: ארנונה, דו"חות שלא שולמו וכדומה.


במקרה שלפנינו בחור בשם דוד (שם בדוי) אשר קיבל תביעה בסכום קצוב שהוגשה כנגדו בלשכת ההוצאה לפועל, ועל מנת להגן על זכויותיו כנדרש פנה לעו"ד עם הידע הנדרש והכלים הנכונים.


דוד התקשר עם חברת בזק-כל לצורך שיפור מערכת הטלפונים בבית העסק שלו. דוד רכש מהחברה מרכזייה (להלן: מערכת שמנתבת שיחות באופן מקצועי ויעיל). הצדדים חתמו על חוזה התקשרות. נציין בקצרה כי החברה לא עמדה בחוזה כלל ועיקר וביצעה הפרות רבות.


לא זו אף זו, גם לאחר שדוד פנה לחברה בפניות חוזרות ונשנות לחדול בה מן ההפרות, התבדה דוד בהבטחות שווא כי העניין יטופל בעוד שדבר לא נעשה. החברה הגדילה לעשות ומספר שנים לאחר מכן אף הגישה כנגד דוד תביעה בסכום קצוב, על סך של כ–8,000 ש"ח בלשכת ההוצאה לפועל.


דוד פנה אל משרד עורכי הדין "שחר & שחר" אשר פעל רבות במטרה שהאמת על ההתקשרות בין הצדדים תצא לאור וטיפל בתיק בצורה האופטימאלית תוך הגשת התנגדות מפורטת כנגד התביעה אשר כללה בחובה טענות משפטיות ועובדתיות שנתמכו בראיות.


רשם ההוצאה לפועל העביר את התיק לבית המשפט, כפי שמורה החוק במקרה בו מוגשת התנגדות ובית המשפט קבע את התיק לדיון.


לאחר שהחברה התובעת קיבלה את ההתנגדות החריפה הציעה לעו"ד דין שחר לסיים את התיק בפשרה על סך 900 שקלים. עוה"ד שחר הסכים לפשרה כפי רצונו של דוד והסכם הפשרה הוגש לבית המשפט וקיבל תוקף של פסק דין.


לכן אם גם לכם נעשה עוול, והוגשה כנגדכם תביעה או שברצונכם להגיש תביעה כנגד אחר, הנכם מוזמנים לפנות למשרד עורכי הדין שחר & שחר לקבלת ייעוץ או ליווי משפטי מסור ומקצועי תוך הגנה מרבית על זכויותיכם.