יש מקרים בהם בעל משחק ביכולתו הכלכלית העדיפה או ביכולתו להתחמק מתשלום מזונות, בכדי להגיע להישגים רבים במאבק עם אשתו.

 

הכללים אינם ברורים לחלוטין. בדיוק כפי שיש נשים שמצליחות להגיע להישגים שאינן מגיעות להן, כך יש מקרים בהם בעלים מצליחים להגיע להישגים כאלו.

 

חשיבות רבה כמובן לזהות העו"ד המייצג את הצדדים, אך חשיבות מרובה עוד יותר לזהות השופט או השופטת היושבים בדין.

 

לצערנו, יש נשים החוששות מהמצב בו יישארו ללא מקור פרנסה ראוי בכדי לוותר לבעל במקומות בהן אין צריכות הן לוותר. ויש בעלים המנצלים מצבים כאלו – בעיקר בעלים בעלי מקום עבודה לא קבוע או מקום עבודה שלא מחלק תלושי משכורת. שופט חכם מבין היטב שצלם חתונות עושה הרבה מאד כסף, גם אם במס הכנסה מצהיר הוא על שכר מינימום. ורוב השופטים הם כאלו. אך יש שופטים שמאמינים לתלושי המשכורת הזעירים המוצגים בפניהם. והבעיה היא גם אופן מימוש פסק הדין למזונות. לא תמיד ההוצאה לפועל עוזרת, למרות שלל הכלים שיש בידי הזוכה.

 

יש שופטים שנוהגים ליתן מזונות טרום זמניים, למרות שהחוק לא מכיר שיטה כזו. הכוונה למזונות הניתנים לפני שהבעל בכלל הגיש כתב הגנה לתביעת המזונות נגדו. והיות ולפי החוק עליו למסור כתב הגנה תוך 15 יום, ואז יכולה האישה לבקש מזונות זמניים ולבעל ניתנים 10 ימים כדי להשיב לבקשה זו, נמצא שאם האישה משקרת לגבי גובה הכנסותיו, עלול הוא להתחייב בתשלום גבוה בהרבה מיכולתו הכלכלית ולהסתבך כבר על התחלת המשפט בטרם מסר תגובה כלשהי. מנגד, יש מקרים בהם פסיקת המזונות הזמניים לוקחת זמן רב, ונשים מגיעות עד פת לחם לפני שניתנת הפסיקה, ואם אח"כ הבעל נעלם או מתחמק בכל מיני דרכים יצירתיות מתשלום בהוצאה לפועל, מצבן קשה ביותר.

 

לכן, כמו כל דבר בחיים, המזל הוא הדבר החשוב ביותר. גם אם את מיוצגת בידי הפרקליט המעולה ביותר, הרי למזל עדיין יש מרכיב חשוב ביכולתך לגבות את המזונות הראויות למצבך. ואותו הדבר לגבי בעלים: יש כאלו הצוחקים מאי יכולת האישה לשים את ידה על הונם, ויש כאלו שמצבם הכלכלי נהרס ממש נוכח גובה המזונות המושתים עליהם או המהירות בהם מוטלים הם, במיוחד כאשר נאלצים הם לעזוב את הבית ולהחזיק מקום מגורים חדש לעצמם.