כוח עליון פוטר ???!!!

 

לא פעם אנו נתקלים בטענות של רשויות וחברות ביטוח, לפיהן נזקים שנגרמו בעקבות הגשמים, הינם נזקים שנחשבים כ"כוח עליון" ולכן הינם פטורים מתשלום בגין נזקים אלו.

 

כמובן שישנם כאלו שיקבלו את הדברים כפי שהם ויאמרו בליבם, מה באמת אשמים הרשויות וחברות הביטוח בכך שנפתחו ערובות השמים והחלו גשמי ברכה אלו???

 

בבואנו לבחון האם קיימים אחראים לנזקי הגשמים של היממה האחרונה עלינו לבחון, האם נזקים אלו היו נמנעים אם הרשויות היו עושות את המוטל עליהם בכל הקשור ליצירת תשתית ראויה שתביא לניקוז נכון של המים, כך שהנזקים מהם סובלים אנשים רבים כיום, היו יכולים להמנע.

 

אנו יכולים להבחין לא פעם, שבכל שנה חוזרים התמונות של אותם איזורים הנפגעים, עקב תשתית לקויה.

 

לעיתים יוצא שהרשויות מפקירות אותנו במחשבה שארצנו אינה רוויה בגשמים ולכן אין צורך ליצור תשתית ראויה לניקוז המים, והנה ביממה אחת של גשמים אנו עדים לנזקים אדירים שנגרמו בעקבות הגשמים, שאם הרשויות היו נערכות כראוי לגשמים אלו, אזי מרבית הנזקים היו נמנעים.

 

ולכן טענתם של הרשויות וחברות הביטוח כי מדובר בכוח עליון שבעקבות טענה זו הם פטורים מאחריות אינה תמיד נכונה ולכן יש לבחון האם הנזקים שנגרמו, נגרמו בעקבות טיפול לקוי של הרשויות בתשתית, שאם כן אזי הרשויות נושאות במלוא האחריות לנזקים מכיוון שהם לא דאגו לעשות את מה שמוטל עליהם וזה לדאוג לתשתיות מתאימות.

 

המחוייבות של הרשויות לדאוג לתושבים הינה מחוייבות ראשונה ולשם כך הם נמצאות שם ולכן במידה ונגרמו לכם נזקים כדאי לבדוק, אולי יש אחראים חוץ מזה שיושב בשמים.