כשאשר מדובר על עבירות סמים, אחת ההגדרות הכי פחות מובנות, זו הגדרת השימוש העצמי. לא פעם אנשים שנתפסים עם סמים, חושבים שיוכלו לטעון לשימוש עצמי ולצאת מזה חלק. בפועל הדברים הרבה יותר מורכבים.

 

כשאמנון נתפס עם כמות גדולה של אקסטזי ומריחואנה בחדר סגור במתחם הVIP של מועדון בעיר, הוא היה בטוח שאין לו מה לדאוג. אחרי הכול, כולם יודעים שבמועדון הסמים הם לשימוש עצמי. לאחר נלקח לחקירה, הבין אמנון שהכמות שהייתה ברשותו, חורגת מהגדרת השימוש העצמי.

 

החוק מגדיר שימוש עצמי בכמות של עד כ-15 גרם. מעבר לכמות, ישנה חשיבות גם לסוג הסם, אופי השימוש ובכלל הנסיבות שהובילו לשימוש בסמים.

 

כך למשל במקרה של דניאל. דניאל שיחק כדורגל באופן קבוע ולאחר ששבר את רגלו, התקשה לחזור ולככב במגרש. כל התרופות לשיכוך כאבים לא הועילו ובסופו של דבר, החל דניאל להשתמש במריחואנה על בסיס קבוע. היות ולא היה לו התר למריחואנה רפואית, רכש דניאל את הסם מסוחר בשכונה.

 

לאחר שנתפס, טען דניאל לשימוש עצמי בסמים, עקב כאבים ובעיות נפשיות שנגרמו לו בעקבות הפציעה, אולם תדירות השימוש והאופי השגת הסם, לא תאמו לדעת החוקרים את הגדרת השימוש העצמי.

 

הינכם מבקשים להשתמש בהגנת סמים לשימוש עצמי?


הנה כמה דברים שחשוב שתדעו !

 

בטענה לשימוש עצמי בסמים יש את ההגדרה הברורה של החוק ויש את נסיבות המקרה. היות וכל שימוש עצמי שונה ונגרם מסיבות אחרות, חשיבותו של עורך דין לעבירות סמים קריטי ויכול לעשות הבדל מהותי.

 

האם מדובר בשימוש עצמי בשל שיני שניתן להוכיח, כמו דיכאון, פציעה וכדומה. עורך דין לעבירות סמים יידע לקחת את נסיבות השימוש העצמי ולהציג אותם ביחס ישיר למצבכם.

 

באילו סמים נעשה השימוש, האם מדובר בסמים קשים, סמים קלים. מהי תדירות השימוש, האם רק בנסיבות חברתיות, האם בכל יום, כיצד השיג החשוד את הסם והאם מדובר על אדם בעל עבר פלילי או פוטנציאל פלילי?

 

במקרה של דניאל, טענה התביעה שדניאל הפך למכור והעמיד את הסם מעל הכול. הוא השתמש בסמים על בסיס קבוע, גם אם במינונים נמוכים והיה מוכן לעשות הכול על מנת להשיג את הסם. כולל קשירת קשר עם עבריינים מקומיים. לדעת התביעה מדובר באדם בעל נטיית התמכרות ובעל פוטנציאל לביצוע פשע עתידי, הכול בשם הסם.

 

איך עורך דין לעבירות סמים יכול לעזור לדניאל?

 

התביעה מנסה להציג את דניאל כעבריין מועד, אולם בפועל לא בוצע כל פשע, מעבר לשימוש עצמי בסמים. ספקולציות והשערות זה טוב, אולם החוק מבקש גם הוכחות. עורך דין טוב לעבירות סמים, יכול להקטין את רעש התביעה, להצביע על הישגיו של דניאל כצעיר מבטיח ובעל פוטנציאל ולכוון לכיוון של שיקום ולא של ענישה, כמו למשל ייעוץ בנושא שימוש בסמים.

 

אין ספק שעורך דין לעבירות סמים יכול לעשות הבדל מהותי באופן שבו נתפס השימוש בסמים ולא פחות חשוב, באופן שבו נתפס האדם שמאחורי השימוש העצמי בסמים.

 

דניאל יכול היה להפוך לדוגמה ולסיים עם ענישה חמורה הרבה יותר ועם כתם לכל החיים והוא רק אחד מעשרות מקרים ,שמתחילים משימוש עצמי בסמים וגדלים למימדי ענק.

 

גם אם נראה לכם שמדובר בסמים לשימוש עצמי, פנו לעורך דין לעבירות סמים וקחו שליטה על הגורל שלכם.