כל אחד מאיתנו עומד במהלך חייו בסיטואציות אשר יכולות להתפתח לסיטואציות בעלות אופי מיני. לפעמים כל מה שצריך זה מבט, נגיעה, החלטה אחת אחרת ומקרה רגיל של ריקוד, מפגש או עבודה, הופך למפגש טעון.

 

במקרים בהם אתם המחליטים היחידים בכל הנוגע להיפוך הסיטואציה, החלטה לא שקולה יכולה להוביל לחשד במעשים מגונים.
חשוב שתדעו, מעשים מגונים לא נעשים רק על ידי אנשים שאינם יכולים לשלוט בעצמם, בעלי כוונה פלילית ברורה או סוטי מין מאיימים. גם סיטואציות רגילות לגמרי, יכולות לקבל תפנית, ברגע אחד של הסח דעת, קריאה לא נכונה של סימנם, השתלטות האגו טריפ או להט הרגע.

כך למשל במקרה של השוטר שנחשד בהטרדה מינית של שוטרות אחרות.


אותו שוטר ניצל את תפקידו כמדריך ירי, המחייב קרבה פיזית, על מנת להטריד ולבצע מעשים מגונים בשוטרות צעירות. הוא ניצל את עמדת כוח, ניצל את הסמכות שניתנה לו על מנת לפעול שלא כשורה. כוח לא נכון בידיים לא נכונות, יכול להוביל למעשים מגונים.

 

הייתי במסיבה, שתיתי קצת רקדתי עם מישהי באופן צמוד. במהלך הריקוד החליקה ידי וליטפה את עכוזה מספר פעמים, כאשר בכל פעם היא מרימה לי את היד, עד שהיא עזבה אותי ברחבה. לאחר מכן היא האשימה אותי במעשים מגונים. האם הסיטואציה אינה מגינה עלי ?


כאשר מדובר על מעשים מגונים, חשוב מאוד להבין את הקונטקסט של המעשה. כלומר איפה הוא נעשה, באיזו סיטואציה, בין מי למי. נניח שהיית הולך ברחוב ומלטף בחורה בעכוזה. דבר זה אינו שקול לליטוף בחורה בעת ריקוד אינטימי, אולם יחד עם זאת, גם אם הבחורה נאותה לרקוד איתך, ליטוף אברי גוף מוצנעים ללא הסכמתה הוא מעשה מגונה.


בחוק היבש, זכותה של אישה לקבוע את הגבול בכל סיטואציה. גם בסיטואציה מינית מוסכמת. היא יכולה לומר כן לאקט או מגע מסוימים ולא לאחר ועלייך להבין זאת. במקרה זה התפאורה לאירוע והעובדה שלא באת בכוונה להרע, בהחלט פועלת לטובתך.

 

אני מאמן אישי להגברת ביטחון עצמי. הבנות אשר עוברות אצלי אימון, יודעות שאני מאמין במגע פיזי ולא פעם מלטף, מחבק ומשתמש בטכניקות של מגע על מנת להגביר ביטחון עצמי בגוף. זו הסיבה שאני לא מפרסם בשום מקום ולקוחות מגיעות אלי רק מפה לאוזן. דרך נשים שכבר עברו אימון. אישה חדשה שעברה אצלי אימון שכלל מגע וליטופים, האשימה אותי במעשים מגונים, למרות שבאה עם ידע מקדים אודות השיטה שלי.


גבול המעשים נקבע על פי תחושת הנוחות של האישה בתוך המצב. בעבור אישה אחת טכניקות הליטוף שלך אינן פוגעות ולאחרת הן נתפסות כמעליבות, מטרידות ולא במקום. אתה לא יכול להנחיל את אותה התנהגות עם כולן. עלייך לקבל אישור ברור מכל אישה, לבחון את תגובתה לסיטואציה ולקבל לא. כלא. יחד עם זאת, כאשר אישה מגיעה אלייך עם ידע מקדים אודות שיטות העבודה שלך, יש בכך על מנת לשרטט עבורך קו הגנה מתאים. שהרי התנהגותך עימה, אינה חורגת מההתנהגות שלך בדרך כלל. חשוב להתייעץ בעו"ד פלילי במקרה זה ולבחון את המקרה לגופו.

 

כאשר הינכם עומדים בפני חשד לביצוע מעשים מגונים, בסיטואציות אשר לכאורה אין בהן כל כוונה פלילית. חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי פרטני למקרה שלכם, כך שלא תאלצו לשלם מחיר יקר.
 


עודכן ב: 17/12/2010